دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۸:۰۲
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

اولین پرتاب راکت آلفا برای ارسال محموله‌های یک تنی آوریل انجام می‌شود

به گزارش روز شنبه فرهنگ سار از خبرگزاری یونایتدپرس، این موشک جدید که هزار کیلوگرم (دو هزار و ۲۰۰ پوند) وزن و ۲۹ متر (۹۵ فوت) طول دارد، برای ارسال محموله های ماهواره ای با وزن کمی بیش از یک تن در مدار پایین زمین یا بارهای کمی سبک تر به مدار بالاتر، طراحی شده است. شرکت هوا و فضای Firefly […]



به گزارش روز شنبه فرهنگ سار از خبرگزاری یونایتدپرس، این موشک جدید که هزار کیلوگرم (دو هزار و ۲۰۰ پوند) وزن و ۲۹ متر (۹۵ فوت) طول دارد، برای ارسال محموله های ماهواره ای با وزن کمی بیش از یک تن در مدار پایین زمین یا بارهای کمی سبک تر به مدار بالاتر، طراحی شده است.

شرکت هوا و فضای Firefly که فقط چهار سال از تاسیس آن می گذرد، به یک گروه کوچک، اما در حال رشد، از شرکت های خصوصی از جمله شرکت های «آسترا»، «اسپیس ایکس»، «راکت لب» و «ویرجین اوربیت» می پیوندد که می توانند با موشک های خود به فضا برسند.

«تام مارکوسیچ» مدیر عامل شرکت Firefly در مصاحبه ای گفت: این شرکت در موقعیتی قرار دارد که می تواند این رقابت را ببرد؛ زیرا قصد دارد موشک ها و  فضاپیماهایی را برای ارسال ماهواره ها و یا حتی فرودگر قمری به فضا  ارائه دهد.

وی ادامه داد: ساخت کلی آلفا یک سال بیشتر از آنچه که انتظار داشتیم به طول انجامید. اصلا نگران بقای این شرکت نیستم، بلکه به فکر ساخت یک شرکت ۱۰ میلیارد دلاری در سال های آینده هستم.

مارکوسیچ ادامه داد: تعداد کارمندان Firefly که در حومه آستین Cedar Park در تگزاس مستقر هستند، در سال گذشته دو برابر افزایش یافته و به ۳۳۰ نفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت فایر فلای گفت: Firefly یک سکوی پرتاب سابق موشک را در پایگاه نیروی هوایی Vandenberg بازسازی کرده است. این کار نیز مدت زمان بیشتری از آنچه پیش بینی شده بود به طول انجامید.

وی محدودیت های سفر و اختلالات در زنجیره تامین به دلیل همه گیری کووید-۱۹ را عامل این تاخیر عنوان کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − سه =