جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲:۳۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۰

امداد در نقطه صفر کرمان

به گزارش فرهنگ سار، همانگونه که می‌دانیم بخشی گسترده از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان کرمان داوطلبانه محور است، داوطلبان امدادگری که با صرف وقت و انرژی خود به اشتیاق به فعالیت‌های بشردوستانه می‌پردازند و با نجات جان مردم به عنوان با ارزش‌ترین دارایی هر فرد، در مسیر نیکوکاری و سرشار از حس امنیت، آرامش، احسان و کمک به مردم گام گذاشته اند. […]



به گزارش فرهنگ سار، همانگونه که می‌دانیم بخشی گسترده از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان کرمان داوطلبانه محور است، داوطلبان امدادگری که با صرف وقت و انرژی خود به اشتیاق به فعالیت‌های بشردوستانه می‌پردازند و با نجات جان مردم به عنوان با ارزش‌ترین دارایی هر فرد، در مسیر نیکوکاری و سرشار از حس امنیت، آرامش، احسان و کمک به مردم گام گذاشته اند.

لفظ عمل داوطلبانه، خود موجب حس غرور ملی می‌شود زیرا می‌دانیم هنوز در جای جای استان پهناور کرمان افرادی هستند که رفاه و امنیت دیگران را بر زندگی خود ترجیح داده و شبانه‌روز با کمترین چشم داشت مالی در جاده‌های کویری و کوهستانی کرمان درست زمانی که حادثه دیدگان فکر می‌کنند دیگر امیدی ندارند، امدادگرانی بی‌نام و نشان حتی در دورترین مناطق استان به کمک آنان می‌شتابند.

حس غرورانگیزی است، آن لحظه در حوادث طبیعی و غیرطبیعی، جاده‌ای و کوهستانی که دیگر امیدی به‌حیات نداریم افرادی با تمامی تلاش و غیرت خود، جان مردم را نجات می‌دهند به طور قطع هیچ چیز با ارزش‌تر از این خدمت برای خلق نیست.

صدها امدادگر در ۲۵ پایگاه امداد جاده‌ای استان حادثه‌خیز کرمان با کمترین حقوق و مزایا تمامی حوادث استان را شب‌ها و روزهای متوالی پوشش امدادی می‌دهند، گرچه این افراد گمنامند و سربه‌زیر هیچ رد و نشانی از خود بر جای نمی‌گذارند، اما خوشبختانه فعالیت گرانبهای آنان هیچ‌گاه از یاد مردم و مسئولان دولتی و غیر دولتی غافل نمانده و سعی بر رفع مشکلات این قشر دارند.

در آستانه عید نوروز و همزمان با گسترش سفرهای جاده‌ای، سرزده به چند پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان کرمان رفتیم و پای درد دل و خاطرات تلخ و شیرین هرکدام که کوهی از تجربه بودند، نشستیم که در ادامه آمده است.     

امدادگران هلال احمر تمام حوادث کرمان را پوشش امدادی دادند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به پوشش امدادی هرگونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی به‌عنوان اولویت هلال احمر ‌در سال ۹۹ گفت: امدادگران باوجود محدودیت‌های مالی هلال احمر و تحریم‌ها هیچ حادثه‌ای را در استان طی سال جاری بدون پوشش امدادی نگذاشته‌اند.

رضا فلاح افزود: خدمات این امدادرسانی با ظرفیت داوطلبان و جوانان با اولویت نجات جان انسان‌ها ارائه شده است.

وی اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر طی ۱۱ ماهه امسال ۹۰۰ حادثه را پوشش دادند که این حوادث اکثرا جاده‌ای، کوهستان و سیل و آب گرفتگی بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه طی سال جاری ۳۴ هزار نفر آسیب دیده از حوادث این استان را امدادرسانی کردیم گفت: رتبه نخست خدمات امدادرسانی با پوشش ۱۱ درصد آمار کشور به صورت زمینی و هوایی مربوط به استان کرمان بود.

وی تصریح کرد: پیکره اصلی جمعیت هلال احمر از جوانان، داوطلبان و ‌امدادگرانی تشکیل شده که در تمامی خدمات بشر دوستانه و امدادرسانی در کنار ما هستند و این خدمت و تلاش صادقانه به صورت داوطلبانه می‌باشد.

فلاح افزود: همچنین استان کرمان رتبه نخست را در امداد هوایی و اسکان اضطراری در سیل (عمدتا در جنوب استان) کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه عمده حوادث استان کرمان جاده ای است گرچه به‌علت کرونا این آمار کاهش یافت گفت: در این حوزه چهار درصد آمار کشور مربوط به این استان است و ۳۸۰ عملیات رهاسازی توسط امدادگران پایگاه جاده ای جمعیت هلال احمر کرمان صورت گرفت که در این حوزه در جایگاه نخست کشور قرار داریم.

وی بیان داشت: ۹۰ حادثه کوهستان توسط تیم کوهستان جمعیت هلال احمر استان کرمان انجام شد و در کنار آن شاهد توسعه مراکز توانبخشی در نقاط مختلف استان بودیم.

بخشی از اثرات فعالیت بشردوستانه امدادگران هلال احمر در محورهای کرمان

مدیر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گل گهر واقع در محور سیرجان – شیراز گفت: فعالیت های امداد و نجات پایگاه های جاده ای بیشتر معطوف به حوادث جاده ای، آتش سوزی و مفقودی با همکاری دیگر دستگاه‌های امدادی همچون اورژانس ۱۱۵ می شود.

حسن حسن‌پور افزود: تجهیزات نجات خوبی در اختیار داریم که برای رهاسازی و نجات افراد به کار گرفته می شود و امدادگران عموما دوره های نجات را پشت سر گذاشته و درجه بندی شدند و این افراد با توجه به تجربیات خود در جاده ها حضور دارند و خدمات امدادی به مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گل گهر محور سنگین سیرجان – گل گهر را در فرایند امدادرسانی پوشش می‌دهد تصریح کرد: روزانه بیش از ۲ هزار تردد در این محور ثبت می شود لذا حوادث جاده ای بسیاری در این مسیر اتفاق می افتد که پس از استقرار تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر، ضمن پشتیبانی مطمئن برای اورژانس به مصدومان و حادثه دیدگان به سرعت بیشتری امدادرسانی می‌شود.

مدیر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گل گهر واقع در محور سیرجان – شیراز گفت: احداث این پایگاه موجب ارتقای رضایت عمومی شده و علاوه بر حوادث جاده ای، عملیات های کوهستان را پوشش می دهیم و این منطقه به علت رشد گیاهان دارویی سالانه میزبان افراد بومی بسیاری است و جمع آوری گیاهان دارویی به علت صعود به کوه و سقوط و مفقودی افراد می‌شود که ما این حوادث را نیز پوشش امدادی می دهیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن پایگاه امداد جاده ای گل‌گهر در محور کرمان به فارس گفت: حجم حوادث در این محور بسیاری بالا گزارش می‌شود و فعالیت پایگاه امدادی در این محدودی امری ضروری بوده است.

همراه با خاطرات امدادگران 

حسن‌پور با اشاره به بخشی از خاطرات امدادی گفت: فردی ساعت ۲ بامداد در شبی بارانی با اورژانس تماس گرفت و از واژگون شدن خودروی خود و آسیب جدی جسمی اطلاع داد و این فرد در مکالمات خود اعلام کرده بود که در نزدیکی تابلوی ۶۷ کیلومتری سیرجان دچار حادثه شده است.

وی با اشاره به لیدر شدن هلال احمر در حوادث مفقودی گفت: از ساعت ۲ بامداد تا چهار صبح این منطقه را تا شعاع ۲۰ کیلومتری با کمک آتش نشانی و نیروهای امدادی معادن، حوالی منطقه اعلام شده را به‌صورت کامل و دقیق جست و جو کردیم که اثری از این شخص مشاهده نشد.

مدیر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گل گهر واقع در محور سیرجان – شیراز گفت: پس از اینکه تیم ها را در سطحی گسترده تر پراکنده کردیم فرد حادثه دیده با شنیدن صدای آژیر خودرو امدادی هلال احمر مجددا تماس گرفت و اعلام کرد که صدای آژیر را شنیدم و سپس از هوش رفته بود.

وی با اشاره به اطلاعات اشتباه دریافتی در خصوص محل حادثه یاد شده، گفت: فرد مفقودی در نزدیکی پنج کیلومتری پایگاه هلال احمر به علت خواب آلودگی از بخش خاکی جاده عبور کرده و با فاصله ۲ کیلومتری از محور اصلی در کنار یک پل سقوط کرده بود که با هوشیاری امدادگران نجات یافت.

نجات گر پایگاه امداد و نجات جاده ای خانه سرخ واقع در محور کرمان – بندرعباس نیز با اشاره به یک خاطره نجات گفت: یک مرد سالخورده به‌تنهایی به‌زیارت رفته بود که پس از چند ساعت خانواده او از مفقودی این فرد اطلاع دادند.

صادق اعظم پور افزود: به‌سرعت تیم امدادی تشکیل شد و پس از پنج ساعت عملیات جست و جو و نجات موفق به یافتن او شدیم، این فرد به علت پیچ خوردگی از ناحیه پا در نیمه شب نتوانسته راه خود را پیدا کند و مسیر را ادامه دهد و زمانی که به این فرد رسیدیم زندگی خود را مدیون امدادگران می‌دانست.

وی تصریح کرد: این فرد ضمن دعای خیر اعلام کرد که از ترس شکار حیوانات وحشی و سرما دیگر امیدی به‌زندگی نداشته اما با دیدن نجاتگران هلال احمر انگار عمر دوباره یافته است.

همچنین نجاتگر دوم پایگاه امداد جاده ای خانه سرخ واقع در محور کرمان – بندرعباس نیز با بیان اینکه حادثه خبر نمی کند گفت: بیشتر واژگونی ها به علت خواب آلودگی و در ورودی شهرها گزارش شده است.

سیدمجتبی فروزنده با اشاره به اینکه برخی افراد که در محورهای ارتباطی تردد می کنند اما قدر سلامتی خود را نمی دانند افزود: روز دوازدهم فروردین ماه سال جاری در پایگاه چهارقلعه شیفت بودیم که یک خانواده به‌همراه نوزادشان ساعت ۱۲ نیمه‌شب در مسیر کرمان – بندرعباس در حال حرکت بودند، که به علت خواب آلودگی دچار حادثه شده و در دم فوت کردند که عملیات رهاسازی آنان یک ساعت و نیم به طول انجامید.

وی‌ اظهار داشت: روزانه خانواده های بسیاری بر اثر بی احتیاطی و حوادث جاده ای داغدار می شوند لذا بهترین اقدام حفظ ایمنی خودمان است با بستن کمربند ایمنی و حرکت به سرعت مطمئنه می توان از حوادث غم انگیز بسیاری جلوگیری کرد.

مشکلات و درخواست امدادگران هلال احمر از مسئولان

مدیر پایگاه امداد جاده‌ای گل‌گهر سیرجان همچنین با اشاره به چالش های اصلی فعالیت‌های امدادی گفت: امداد و نجاتگران جمعیت هلال احمر با وجود فعالیت داوطلب محور پایگاه‌ها، وظیفه و خطرات سنگینی را متحمل می‌شوند اما بیمه و استخدام نیستند.

حسن‌پور ادامه داد: مزایای سختی کار به امدادگران هلال احمر تعلق نمی گیرد و امکانات رفاهی و ورزشی اندکی در پایگاه ها وجود دارد که با تقویت این زیرساخت ها و همچنین برگزاری برنامه ها و مسابقات، وضعیت روحی و جسمانی امدادگران بهبود می‌یابد و می‌طلبد مسئولان به آنان کمک کنند.

وی عنوان کرد: نجاتگران هلال احمر باوجود اینکه قشر جوان هستند به صورت پر انرژی فعالیت می‌کنند و پوشش شبانه روزی حوادث جاده ای استرس و سختی بسیاری دارد که این امر جوانان را دچار مشکلات روحی و جسمی بسیاری می کند، امدادگران همچنین با این وضعیت احساس امنیت شغلی و درآمد کافی ندارند لذا ضروری است که ضمن رفع مشکل بیمه، استخدام رسمی و پیمانی شوند.

مدیر پایگاه امداد جاده‌ای گل گهر سیرجان افزود: جمعیت هلال احمر برای پرسنل نیز پرداختی اندکی درنظر گرفته که امداد و نجاتگران هلال احمر در این شرایط دشوار اقتصادی کشور، نیازمند فکری اساسی هستند و امیدواریم که مسئولان پاسخگوی مشکلاتشان باشند.

وی بیان داشت: امدادگران هلال احمر در پایگاه گل گهر از نظر آلودگی و شرایط کاری تمامی سختی کار در معادن را دارند اما کمک های معادن تنها به بحث زیرساختی محدود شده و از نظر حقوقی و رفاهی تقاضا می شود که به امدادرسانان این پایگاه ها توجهی بیشتر شود.

نجاتگر سه پایگاه امداد و نجات جاده ای خانه سرخ در محور کرمان – بندرعباس هم با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در شرایط دشوار فعلی پرداخت هر حق الزحمه‌ای برای امدادگران همیشه در صحنه بسیار ناچیز است و از طرفی خدمت در لباس هلال احمر در آتش‌سوزی، سیلاب و حوادث جاده‌ای به علت بزرگی کار، از نظر مالی قابل جبران نیست که می طلبد مسئولان از این حوزه حمایت بیشتری کنند.

مسلم کروکی افزود: مجموعه هلال احمر و نیروهای امداد و نجات جاده ای که اکنون انجام وظیفه می‌کنند باید همچون دیگر دستگاه‌های امدادی مورد توجه قرار گیرند. 

وی یادآور شد: سال گذشته یک مورد حادثه جاده‌ای برخورد ۲ تریلر در محور قطروییه سیرجان را داشتیم که بر اثر شدت حادثه یکی از رانندگان درون خودرو گیر کرده و پس از آتش‌سوزی ۲ خودرو متاسفانه جان خود را از دست داد.

نجاتگر سه پایگاه امداد و نجات جاده ای خانه سرخ در محور کرمان – بندرعباس گفت: ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه صبح به محل حادثه اعزام شدیم که مجموعه‌ای از ارگان‌های مختلف ازجمله اورژانس، حوزه ایمنی معادن گل‌گهر و نیروی انتظامی نیز در صحنه حضور یافتند و در این ماموریت دشوار مشارکت داشتند امدادگران به یک اندازه در عملیات پس از حادثه نقش داشتند اما مزایا و پرداختی‌های هلال احمر با دیگر دستگاه‌ها قابل قیاس نیست.

وی بیان‌داشت: جمعیت هلال احمر نیروهای زبده و کارآزموده بسیاری را آموزش می‌دهد و این افراد می‌توانند برای شهر و کشور خود مفید واقع شوند اما به علت‌های متفاوتی همچون مشکلات اقتصادی از ادامه فعالیت بشردوستانه و امدادرسانی مایوس و به اجبار به‌ استخدام دیگر دستگاه‌ها درمی‌آیند.

وی ادامه داد: امدادگران سرمایه‌های کشورند و با تجربه‌هایی که کسب کرده‌اند به راحتی می‌توانند در جاده‌ها و محورهای برون شهری به مردم خدمت‌رسانی کنند، در حالی که همه هم و غم ما عملیات امدادی و نجات جان انسان‌ها است، مورد مظلومیت واقع می‌شویم و هلال احمر زمانی که نمی‌تواند کف مزایا را در نظر بگیرد حوزه امدادرسانی کشور آسیب می‌بیند.

کروکی افزود: موضوع بعدی مشکل بیمه افراد است زیرا هر نیروی کاری مطالبه بیمه دارد که امدادگران پایگاه‌های امداد و نجات با این مشکل مواجه‌اند و بیمه‌ای به صورت کامل وجود ندارد و تغییر بیمه حوادث موجود به‌نوعی پاک کردن صورت مساله قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی من خدمت در یک مجموعه عام المنفعه برای خدمت به مردم کشورم بوده است گفت: بیمه حوادث در حال تبدیل به خدمات درمانی است و اگر قرار است که بیمه ای شویم بهتر است تامین اجتماعی باشد که امدادگران بتوانند در زمان ازکار افتادگی بازنشست شوند. 

نجات گر پایگاه امداد جاده ای خانه سرخ واقع در جاده کرمان – سیرجان هم گفت: حوادث پایگاه کرمان سیرجان فصلی هستند که در روزهای بارندگی افزایش می یابد و از زمان کرونا مسافرت ها کاهش یافته اما حوادث آتش سوزی در تابستان ها به علت بارندگی های سال های اخیر و افزایش پوشش منابع طبیعی افزایش یافته است.

صادق اعظم پور با بیان اینکه این پایگاه جاده ای سال گذشته از نظر تعداد ماموریت ها و پوشش حوادث در رتبه دوم استان کرمان قرار گرفت افزود: یکی از مشکلات استخدام امدادگرانی است که سال ها در منطقه آموزش می بینند و بودجه صرف آن می شود اما به علت جذب نشدن کار را رها می کنند.

 وی تصریح کرد: پراختی ها به اندازه هزینه های روزانه امدادگران نیست که افزایش حقوق می تواند موجب ایجاد انگیزه بین امدادگران شود.

این نجاتگر جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه امدادگران با علاقمندی به این کار ورود کرده اند گفت: مشکل دیگر ما خودرو نجات است که خودروهای فعلی فرسوده هستند و ایمنی ندارند که همین امر در سرعت و کیفیت امدادرسانی اخلال ایجاد می کند.

کرمان رتبه نخست کشور در امدادرسانی حوادث ترافیکی و جوی

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: کرمان در طی ۱۱ ماهه گذشته بیشترین عملیات نجات و رهاسازی در محورهای مواصلاتی و عملیات امدادونجات در حوادث جوی به خود اختصاص داده است. 

مهدی ولی پور افزود: کرمان در طی ۱۰ ماهه گذشته با انجام ۳۶۴ عملیات، بیشترین عملیات نجات و رهاسازی در محورهای مواصلاتی و عملیات امداد رسانی به بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ آسیب دیده از مجموع ۱۳۱ هزار  آسیب دیده ناشی از حوادث جوی، بیشترین خدمات را به خود اختصاص داده است. 

رفع مشکلات امدادی هلال احمر در کرمان 

ولی پور افزود: کرمان استان حادثه خیزی است که با توجه به اهمیت امدادرسانی در حوادث و سوانح توسط جمعیت هلال احمر، جذب نیرو و تقویت تجهیزات تخصصی و انبارهای امدادی در این استان ضرورت دارد. 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد عملیات های امدادونجات توسط نیروهای امدادگر داوطلب جمعیت هلال احمر انجام می شود؛ گفت: حمایت ها و پشتیبانی های مدیران ارشد استان و شهرستانها و سایر مدیران اجرایی دستگاه ها با جمعیت هلال احمر شایسته تشکر و قدردانی است. 

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نهاد مردمی و عام المنفعه ای است که مسئولیت پاسخگویی همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی به عهده دارد، افزود: با توجه به مشکلات موجود در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مورد نیاز امدادرسانی در حوادث، خوشبختانه تا کنون با همراهی و حمایت خیرین در همه حوادث پاسخگو بوده ایم. 

ولی پور ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و حمایت های مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از حامیان جمعیت هلال احمر افزود: بعد از زلزله بم ساختار جمعیت هلال احمر در حوزه امدادونجات تقویت شد که خدمات امدادهوایی یکی از آن حوزه ها است. 

وی با اشاره سیل خیزی شهرستان های جنوبی استان کرمان خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی، تجهیزات تخصصی سیلاب و احداث و تجهیز انبارهای امدادی شعب هلال احمر در این منطقه از اهداف بسیار مهم سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر است.

دولت نهاد مردمی هلال احمر را حمایت می‌کند

استاندار کرمان گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمان را به واسطه اینکه بخشی عمده از امدادرسانی در حوادث را بر عهده دارد، این نهاد مردمی را حمایت و کمک می‌کنیم. 

علی زینی وند افزود: جمعیت هلال احمر ریشه در دل جامعه دارد و نخستین نهاد برای توزیع و جمع آوری کمک های مردمی در حوادث و بحران ها محسوب می شود و راه اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی نقشی بسیار مهم در کاهش آلام بشری و خسارت های حوادث بازی می کند و این نهاد مردمی در صحنه همه بحران ها حضوری فعال و اثرگذار دارد. 

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر همواره در حالت آماده باش قرار دارد و در عرصه‌های اجتماعی از جمله بهداشت، کمک‌های مردمی، آموزش همگانی و کمک‌های مومنانه عملکرد موثری داشته است.

وی با اشاره به فعالیت و خدمات داوطلبانه و صادقانه نیروهای داوطلب هلال احمر عنوان کرد: این نهاد بین المللی با سابقه ترین سازمان مدرن بشری است و تاریخ کهنی در ارائه اقدامات بشردوستانه دارد و در صحنه های جنگ و نزاع گروه های داوطلب هلال احمر و صلیب سرخ به نوعی مورد احترام و تکریم همگان هستند. 

زینی وند افزود: آحاد جامعه با ماهیت و ساختار جمعیت هلال احمر آشنایی دارند و این جمعیت پس از شکل گیری جمهوری اسلامی قوی تر و مردمی تر شده است. 

وی با اشاره به حضور جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حادثه بیروت اظهار داشت: این نهاد مردمی و بین المللی در ساعات اولیه این حادثه بزرگ یکی از سازمان های بود که با سرعت و به موقع در کنار حادثه دیدگان حضور یافته است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: جمعیت هلال احمر در ایران و استان نیز در تمامی حوادث در کنار مردم حضور یافته  و با اقدامات بسیار شایسته توانسته است نقش تعیین کننده ای در اعتماد عمومی در عرصه های اجتماعی و کمک رسانی ایجاد کند.

زینی وند با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش بسیار خوب عمل کرده است، افزود: امدادگران و سایر آحاد جامعه که توسط هلال احمر آموزش دیده اند در بحث امدادرسانی در حوادث بسیار خوب عمل کردند. 

وی با اشاره به اقدامات شایسته جمعیت هلال احمر در اجرای طرح ملی کمک مومنانه تصریح کرد: این نهاد مردمی نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا به خوبی ورود پیدا کرده و همچنان این خدمات ادامه دارد. 

حمایت مجلس شورای اسلامی از هلال احمر

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بر رسالت سنگین جمعیت هلال احمر بر حفظ و نجات جان انسان ها تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از جمعیت هلال احمر حمایت می‌کند.

حجت الاسلام حسین جلالی افزود: در خصوص قانون های مدیریتی و هچنین تخصیص اعتبارات بودجه ای به این نهاد بین المللی که با نجات جان انسان ها سروکار دارد، توجه ویژه ای باید شود. 

وی با اشاره به اینکه فعالیت های جمعیت هلال احمر در راستای اهداف بشردوستانه و عام المنفعه انجام می شود؛ افزود: نیروهای ایثارگر و داوطلب جمعیت هلال احمر در تمامی عرصه های دشوار و طاقت فرسا به یاری هم وطنان و آسیب دیدگان می شتابند.

گرچه رفع مشکلات امداد و نجاتگران هلال احمر با فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه مورد توجه دولت و مجلس قرار دارد اما هنوز تا رفع اساسی این چالش‌ها راهی طولانی باقی مانده که طی یک برنامه هدفمند با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف قابل رفع است تا این قشر با کمترین دغدغه فعالیت بشر دوستانه خود را در نجات جان انسان‌ها بادستاوردهای بیشتری ادامه دهند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 − 9 =