شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۵:۵۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

از آغاز اجرای نمایش «برونسی» تا دو اجرایی شدن «یاماها»

اجرای نمایش برونسی به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم شامگاه پنجشنبه (دوم بهمن) با حضور ابراهیم گله‌دارزاده رییس مجموعه تئاترشهر، خیرالله تقیانی‌پور کارگردان سریال تلویزیونی نجلا، مصطفی ساسانی و علی غابیشی دو تن از بازیگران سریال نامبرده در تالار سایه پیش روی مخاطبان تئاتر قرار گرفت. تضمین سلامت روان با تئاتر گله‌دارزاده رییس مجموعه تئاترشهر ضمن […]



اجرای نمایش برونسی به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم شامگاه پنجشنبه (دوم بهمن) با حضور ابراهیم گله‌دارزاده رییس مجموعه تئاترشهر، خیرالله تقیانی‌پور کارگردان سریال تلویزیونی نجلا، مصطفی ساسانی و علی غابیشی دو تن از بازیگران سریال نامبرده در تالار سایه پیش روی مخاطبان تئاتر قرار گرفت.

تضمین سلامت روان با تئاتر

گله‌دارزاده رییس مجموعه تئاترشهر ضمن قدردانی از حضور تماشاگران تئاتر در روزهای گذشته برای تماشای آثار نمایشی به صحنه رفته در این مجموعه نمایشی گفت: همه ما مدت‌هاست نگران سلامت خود هستیم. از این نگرانی و مراقبت حدود یک سال می‌گذرد و شاید به همین جهت که موضوع بسیار مهمی است، سلامت روان‌مان که برای ما با تئاتر تضمین می‌شد، فراموشمان شده بود.

وی ادامه داد: گویی خیلی از جلوه‌های زیبای زندگی در این یک سال از ما دریغ شده بود. ولی امروز خوشحالیم با در نظر گرفتن شیوه‌نامه‌ها و رعایت حداکثری موارد بهداشتی مربوط به تالارهای نمایشی در روزهای کرونایی میزبان شما عزیزان هستیم.

تاکید بر رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای تضمین سلامت مخاطبان و هنرمندان

گله‌دارزاده با تشکر از همکاران واحدهای مختلف تئاترشهر برای آماده‌سازی تالارهای نمایشی این مجموعه در میزبانی از تماشاگران و هنرمندان تئاتر تصریح کرد: تمام تلاش من و همکاران عزیزم در مجموعه تئاترشهر تا به امروز این بوده که شما بتوانید با خیالی آسوده شاهد هنرنمایی هنرمندان شریف تئاتر ایران در تئاتر شهر باشید. این نهایت تلاش و آرزوی ماست که این شرایط که ما برای اجرای آن نهایت سخت‌گیری را انجام دادیم استمرار داشته باشد تا زمان رفع این بیماری مهلک با آسودگی خیال، تئاتر ببینید.

این سرزمین، سرزمین قصه‌ها و افسانه‌هاست و مردمانش دردها و بدی‌های اجتماعی شان را با افسانه‌ها و قصه‌هایش درمان کرده‌اند. امروز خوشحالم که نمایشی در تئاترشهر با قصه ای شروع شده که موضوعش انسان و اسطوره‌ای بزرگ در ایران عزیزمان است و چه قدر خوب که بتوانیم هر اندازه بیشتر به این مفاخر و بزرگان بپردازیم؛ انسان هایی که از زندگی معمولی مسیری را آغاز می کنند که نهایت آن رسیدن به رفیع ترین درجات است.

گله‌دارزاده در پایان تصریح کرد: پرداختن به این موضوعات به مخاطب قوت قلبی می‌دهد که می‌توانیم از این پس کارهای بزرگ تری را انجام دهیم. به هر ترتیب مایه افتخار است که در اولین دوره اجرای عمومی آثار نمایشی تئاترشهر بعد از چند ماه توقف در فعالیت‌های اجرایی، شاهد اجرای عمومی نمایشی در کنار سایر آثار دیگر مجموعه با حضور شما مخاطبان فهیم هنر نمایش هستم و امیدوارم محتوای اثر به گونه ای باشد که شما برای دومین بار هم به تماشای آن اقدام کنید.

نمایش برونسی به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم و بازی مسعود شامی‌خاتونی، ایمان سلگی، فرید کیامرثی، مرتضی شاه‌کرم، پروا آقاجانی، محسن پوشایی، مائده جلالی، احمد صمیمی، سالار مصیب زاده و مجید رحمتی ساعت ۱۸ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

نمایش یاماها روزهای پایانی هفته دواجرایی شد

نمایش یاماها که از روز چهارشنبه (اول بهمن) اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر آغاز کرده، به دلیل استقبال تماشاگران روزهای پنجشنبه و جمعه طی دو نوبت  ساعت های ۱۷ و ۱۸ و ۴۵ دقیقه به صحنه می‌رود.

نمایش یاماها به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج و بازی مرجان قمری، لبخند بدیعی و مازیار سیدی داستان سه آدم است که به هم ربط دارند؛ برادر و خواهری به همراه یک دختر. برادر در دهه هشتاد و پس از سال‌ها داستان چند سال پیش خواهر خود در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ را روایت می‌کند. همچنین داستان دختر دیگری که مکمل این دو شخصیت است.

اجرای نمایش یاماها در حالی است که نحوه فروش بلیت و حضور تماشاگران در تالارهای نمایشی با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰ درصدی تالارها و موارد مربوط به فاصله گذاری بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × پنج =