دوشنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶:۱۶
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶

آیت الله اختری: امام موسی صدر پایه گذار مقاومت بالنده امروز در لبنان است

آیت الله محمدحسن اختری در وبینار بزرگداشت امام موسی صدر که با عنوان “امام وطن و انسان” در فرهنگسرای ملل برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره بازماندگان واقعه کربلا و تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: امام موسی صدر پرچمدار یک اندیشه و یک فکر برتر و جامع تر بود، در ایام […]



آیت الله محمدحسن اختری در وبینار بزرگداشت امام موسی صدر که با عنوان “امام وطن و انسان” در فرهنگسرای ملل برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره بازماندگان واقعه کربلا و تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: امام موسی صدر پرچمدار یک اندیشه و یک فکر برتر و جامع تر بود، در ایام محرم با توطئه دشمنان ناپدید شد. او به مساله عاشورا با اندیشه خاصی  نگاه می کرد و عشق و علاقه او به اهل بیت عصمت و طهارت بر همگان آشکار بود.
وی افزود: امام موسی صدر از سیاستگزاری ها و کسانی را که خودشان را قیم لبنان می دانستند و از این که حقوق مردم به عنوان حق مسلم، مورد توجه قرار نمی‌گرفت، بسیار رنج می برد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا تصریح کرد: تفکر ایشان در  لبنان از نظر سیاسی، اقتصادی، معیشتی،علمی، فرهنگی، دانشگاه و حوزه های علمیه یک حرکت همه جانبه بود و در ارتباط  با گروه ها و طوایف مختلف شعارو آیه قرآن کریم یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ را اعمال می کرد.
وی در ادامه گفت: ایجاد حرکت امل و محرومین به ایجاد تشکل و نظام بندی سیاسی و حقوقی برای  حضور پررنگ مسلمانان تبدیل شد و مساله ایشان حمایت  از فلسطین و رفع اختلافات کشورهای اسلامی بود که با سلسله مخالفت‌های گروه‌ها و با توطئه آمریکا و اسرائیل و لیبی مواجه شد.
آیت اله اختری تاکید کرد: وضعیت آن‌روز به گونه ای بود که جوانان مسلمان و شیعه  و سنی که به دامان گروه‌های کمونیستی خزیده بودند و کشورهای عربی که سقوط کردند و بسیاری به دامان کمونیستی و استعمار پناه برده بودند که امام موسی صدر برای نجات اسلام قدم برداشت، کمونیست‌های لبنان، گروه‌های مرتجع عرب و گرایشات غربی با او مخالف بودند که همه این عوامل موجب شد این توطئه پلید اتفاق افتاد.
وی در پایان بیان کرد: باید گفت اگر امروز مقاومت در لبنان زنده است، پایه گذار این مقاومت بالنده امام موسی صدر است.
در این وبینار عباس خامه یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، آیت اله اختری رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، آیت الله شیخ محمد حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری ایران، کاردینال عصام یوحنا درویش سراسقف مسیحیان روم کاتولیک منطقه فرزل، زحله و بقاع لبنان، دکتر قبلان قبلان عضو شورای ریاست جنبش امل لبنان، محمود قماطی سیاستمدار ، حجت الاسلام شیخ خضر الکبش رئیس جریان الإرتقاء لبنان سخنرانی کردند و از مجموعه کتاب های سر دلبران نوشته دکتر مجید صفاتاج با حضور میهمانان رو نمایی شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 + 6 =