شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۶:۵۸
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

یک شرکت ایرانی ماشین حفاری و کابل‌گذاری همزمان را تولید کرد

محمدرضا بداقی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: ماشین نصب فیبرنوری مکانیزه در مدل های مختلف طراحی شده  و به صورت همزمان حفاری و نصب فیبر نوری در زمین را انجام می دهد و عرض کمی از زمین را تخریب می کند. نصب مکانیزه نوار اخطار در حین حفاری مدیرعامل این شرکت فناور در ادامه، نصب  فیبرنوری […]



محمدرضا بداقی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: ماشین نصب فیبرنوری مکانیزه در مدل های مختلف طراحی شده  و به صورت همزمان حفاری و نصب فیبر نوری در زمین را انجام می دهد و عرض کمی از زمین را تخریب می کند.

نصب مکانیزه نوار اخطار در حین حفاری

مدیرعامل این شرکت فناور در ادامه، نصب  فیبرنوری به صورت همزمان به همراه  تخلیه خاک سرندی، پوشش و نصب نوار اخطار و بک فیلد، قابلیت استفاده از سیستم های کنترل، سیستم حرکت هیدرواستاتیک، امکانات رفاهی، گرمایشی و سرمایشی کابین را از جمله ویژگی های این دستگاه برشمرد.

بداغی افزود:این سامانه همچنین دارای سیستم‌های ارتعاش گیر و فرکانس‌گیری کابین، فرمان‌گیری هیدرولیکی و سیستم تعلیق اختلاف سطح است.

وی با اشاره به اینکه، از این فناوری در ساخت ترنچرهای باغی نیز استفاده می شود، اضافه کرد:این ماشین در زهکشی مزارع کشاورزی و خطوط انتقال آب مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته این فعال حوزه صنعتی، این دستگاه قادر است در هر ساعت   ۱۰۰ الی ۳۰۰ متر عملیات زهکشی مزارع کشاورزی را بطور کاملا مکانیزه و ۲۰۰ الی ۴۰۰ متر حفاری و نصب لوله به طور همزمان را انجام دهد.

وی اظهارکرد:حفاری به وسیله یک بوم و زنجیر حفاری صورت می گیرد که امکان افزایش بوم برای حفاری تا عمق ۳ متر و عرض ۴۰ الی ۷۰ سانتیمتر در بوم اول و از ۷۰ الی ۱۰۰ سانتیمتر در بوم دوم را می تواند محقق کند.

صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از دستگاه ساخت ایران

بر اساس اعلام معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر یکی از ضرورت های عرصه کشاورزی در ایران، صرفه جویی در مصرف آب است.

بداغی گفت:در همین راستا با استفاده از این دستگاه حفر و نصب همزمان کابل و لوله، لوله های آب در عمق زمین کار گذاشته می شوند تا کمتر آب تزریقی تبخیر شود.

وی افزود: به طور مشخص نمی توان این حفاری را بواسطه بیل مکانیکی انجام داد چراکه به ریشه درختان و گیاهان آسیب وارد می کند، اما دستگاه طراحی شده توسط ما این قابلیت را دارد که صرفا به اندازه لوله، زمین را حفاری کند.

جلوگیری از خروج ارز با بومی سازی دستگاه

بداغی گفت: زمینه صادرات این دستگاه  نصب فیبر نوری مکانیزه فراهم نشده است.

وی افزود:طبق محاسبات انجام شده، تولید این محصول دانش بنیان، در سال حدودا مانع خروج ۷ میلیون یورو ارز از کشور شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان می گوید:دستگاه تولید شده در این شرکت، یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد و علاوه بر این خدمات پس از فروش محصول ما نیز کاملا در دسترس و نهایتا ظرف مدت ۴۸ ساعت در دستور کار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه، تهیه و تامین قطعات این دستگاه برای خریداران فراهم شده است و آموزش رایگان نیز پس از خرید محصول ارائه می‌شود،   از بخش های معادن، مخابرات و کشاورزی بعنوان اصلی ترین مصرف کنندگان این دستگاه دانش بنیان نام برد.

به گفته این فعال حوزه دانش بنیان کشورمان، کاهش زمان حفاری و لوله گذاری یا نصب کابل، جلوگیری از تخریب زیست محیطی، تسریع در امور و صرفه جویی در هزینه ها از جمله مهم ترین مزیت های ماشین نصب فیبر نوری مکانیزه به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهارده + 3 =