یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۲:۳۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

توانمندسازی صنایع فرهنگی با گسترش خانه‌های خلاق در سال ۱۴۰۰

پرویز کرمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش فرهنگ سار افزود: امیدوارم امسال نیز مانند پایان سال ۹۹ که شرکت های دانش بنیان و خلاق خوش درخشیدند و توانستند هم در بازار بین المللی و هم بازار داخلی ایران فعالیت های خود را به منصه ظهور برسانند، در سال ۱۴۰۰ هم بتوانیم […]



پرویز کرمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش فرهنگ سار افزود: امیدوارم امسال نیز مانند پایان سال ۹۹ که شرکت های دانش بنیان و خلاق خوش درخشیدند و توانستند هم در بازار بین المللی و هم بازار داخلی ایران فعالیت های خود را به منصه ظهور برسانند، در سال ۱۴۰۰ هم بتوانیم این موفقیت ها را تکرار کنیم.

وی بیان کرد: در سال جدید ابتدا شکل گیری خانه های خلاق را به عنوان یک پلت فرم اصلی را که در درون آن زنجیره تولید و ارزش کامل صنایع فرهنگی و فناوری های نرم شکل می گیرد، در دستور کار خود قرار داده ایم.

کرمی اظهار داشت: پلت فرمی که ایده تا محصول با همه ارکان و بازیگران را در خود جای می دهد، از مزیت های بومی، منطقه ای و استانی استفاده می کند.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق ادامه داد: در این پلت فرم می توانیم خوشه های خاص حوزه صنایع فرهنگی را بیشتر به جامعه نمایش دهیم. خوشه هایی مثل مد و لباس، گیم، اسباب بازی، یادگیری، بهره گیری از فضای مجازی بهتر برای معرفی بهتر هنرها، میراث و صنایع دستی کشور و شکل گیری استانداردهای لازم برای صنایع فرهنگی و خلاق برای حضور محصولات ایرانی در بازار سایر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ شرکت خلاق در کشور تشکیل شده است، یادآور شد: توانمندسازی شرکت های خلاق با قوت بیشتر ادامه پیدا می کند و تسهیلات و یارانه شرکت های خلاق ذیل برنامه زیست بوم صنایع خلاق بیشتر شده است.

کرمی یادآور شد: دانش بنیان نوع سه ویژه شرکت های خلاق در سال گذشته ثبت و بکار گرفته شده است. هر شرکتی که بخواهد دانش بنیان نوع سه شود، باید پایه آن صنایع خلاق باشد. این ها از جمله مزایا و تسهیلاتی است که به شرکت های خلاق تعلق گرفته و همچنین در قانون شرکت های دانش بنیان و برنامه بودجه کشور هم عنوان کلمه شرکت های خلاق اضافه و بودجه ای در جداول مربوطه، به آنها تخصیص داده شده است.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با بیان اینکه در حال حاضر ۹ خانه خلاق تشکیل شده است، افزود: تلاش داریم از طریق خانه های خلق در استان ها با پراکندگی بالا در جغرافیای کشور در خدمت شرکت خلاق باشیم.

صنایع خلاق، صنایعی هستند که اساس آن‌ها ایجاد و انتشار دانش و اطلاعات است. ریشه این مفهوم به صنایع فرهنگی بازمی‌گردد که در طی زمان و با انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه در قالب صنایعی همچون سینما، نرم‌افزار، موسیقی، پویانمایی، بازی رایانه‌ای ظهور می‌یابد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 4 =