یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴:۱۴
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

گردشگری کشاورزی وارد فاز اجرا می‌شود

لیلا اژدری در خصوص وارد شدن گردشگری کشاورزی به فاز اجرا بیان کرد: دستورالعمل مجوز گردشگری کشاورزی توسط وزیر به ۳۱ استان ابلاغ شده است و برای واردشدن به مرحله اجرا چند خلاء وجود دارد که در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم  و این فاز به زودی راه‌اندازی می‌شود. برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین گردشگری کشاورزی مدیرکل […]



لیلا اژدری در خصوص وارد شدن گردشگری کشاورزی به فاز اجرا بیان کرد: دستورالعمل مجوز گردشگری کشاورزی توسط وزیر به ۳۱ استان ابلاغ شده است و برای واردشدن به مرحله اجرا چند خلاء وجود دارد که در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم  و این فاز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین گردشگری کشاورزی

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های گردشگری اظهار کرد: گردشگری کشاورزی کار جدیدی است که برای بهره‌بردن از مزایای آن به ساخت و ساز و تغییر کاربری نیاز ندارد.

او یکی از این خلاءها را مربوط به ایجاد سامانه برای ثبت نام متقاضیان عنوان کرد و افزود: جلسه کارشناسی نهایی برای ایجاد سامانه‌ای که متقاضیان ثبت‌نام و مدارک خود را در آن بارگذاری کنند برگزار شده و سامانه به زودی راه‌اندازی می‌شود. به این ترتیب کشاورزان و مزرعه‌داران طبق ضوابط می‌توانند برای پذیرش گردشگر اقدام و از مزایای آن استفاده کنند.

او با اشاره به ابهامات استان‌ها درباره دستورالعمل صدور مجوز گردشگری کشاورزی، گفت: استان‌ها در این باره ابهام دارند که برای رفع آن نیاز به گفت‌وگوهای کارشناسی است. برای پاسخ به سئوالات به‌زودی کارگاه آموزشی آنلاین به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد که مشکلات و ابهامات موجود برطرف شود.

تشکیل کارگروه تدوین ضوابط فنی و خدماتی گردشگری کشاورزی

به گزارش روز شنبه میراث آریا، اژدری تدوین ضوابط فنی و خدماتی گردشگری کشاورزی را از دیگر کارهای در حال انجام عنوان کرد و افزود: به این دلیل که در گردشگری کشاورزی به ساخت و ساز نیازی نیست، ضوابط فنی زیادی نداریم، اما در بحث خدمات، ضوابط جدی خواهیم داشت که استانداردهای خدمات گردشگری باید در مزارع اعمال شود.

او بیان کرد: در حال تشکیل کارگروهی متشکل از فعالان کشاورزی و نخبه‌های گردشگری برای تدوین و نگارش شرح خدمات ضوابط فنی و خدمات هستیم.

تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی 

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های گردشگری به آماده کردن تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت:‌ برای نهایی شدن این تفاهم‌نامه اخیرا چهار جلسه برگزار شد که برای نظر و بررسی نهایی به معاونت‌ها و وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

او افزود: دراین تفاهم‌نامه نقاط مشترک همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص گردشگری کشاورزی مشخص شده است و می‌توان آن را پشتیبانی بالاتر از دستورالعمل ابلاغ شده قبلی دانست.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × چهار =