شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۸:۰۷
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

کمبود سرنگ، یکی از چالش‌های پیش روی واکسن کووید ۱۹

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری گاردین، به اعتقاد محققان اولین واکسن‌های کووید ۱۹ که تمام مراحل آزمایش و ایمنی را به درستی طی می‌کنند تا زمستان سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه می‌رسند اما فعالان بازار و متخصصان هشدار می‌دهند که برای افزایش تولید سرنگ به میزانی که پاسخگوی نیاز وسیع جامعه جهانی باشد، مدت زمان […]



به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری گاردین، به اعتقاد محققان اولین واکسن‌های کووید ۱۹ که تمام مراحل آزمایش و ایمنی را به درستی طی می‌کنند تا زمستان سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه می‌رسند اما فعالان بازار و متخصصان هشدار می‌دهند که برای افزایش تولید سرنگ به میزانی که پاسخگوی نیاز وسیع جامعه جهانی باشد، مدت زمان کوتاهی باقی مانده است.
البته تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد در موج اول توزیع واکسن، این کمبود چندان ملموس نخواهد بود. اما در موج‌های بعدی تولید و عرضه واکسن، تولیدکنندگان باید میزان تولید سرنگ را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. برای مثال تنها در آمریکا انتظار می‌رود نیاز به سرنگ برای تزریق واکسن کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲ برابر ظرفیت کنونی تولید آن افزایش یابد.
این وضعیت تنها چندماه زمان برای افزایش ظرفیت تولید سرنگ باقی می‌گذارد تا زنجیره تامین واکسن دچار اختلال نشود.
بنابر این اگر دولت‌ها قصد اجرای برنامه ایمن‌سازی در برابر کووید ۱۹ را دارند باید کار افزایش زیرساخت های تولید سرنگ را از اکنون آغاز کنند و منتظر عرضه واکسن نباشند؛ زیرا پس از عرضه واکسن اغلب کشورهای جهان با کمبود سرنگ مواجه خواهند شد و امکان واردات آن به شدت کاهش می‌یابد.
ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. در حال حاضر بسیاری از کشورها درگیر شیوع این ویروس هستند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 − نوزده =