شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۲:۳۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

کرونا افول اخلاقی غرب را نمایان کرد

به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام  سید صادق حسینی، در وبینار «منطقه ای شبه قاره» با موضوع ” فرصت های پیش رو در جهان اسلام برای وحدت اسلامی در شرایط بیماری های جهان گیر” به تبیین آثار افول قدرت ھای استکباری و نظام ھای سلطه و سوء […]



به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام  سید صادق حسینی، در وبینار «منطقه ای شبه قاره» با موضوع ” فرصت های پیش رو در جهان اسلام برای وحدت اسلامی در شرایط بیماری های جهان گیر” به تبیین آثار افول قدرت ھای استکباری و نظام ھای سلطه و سوء مدیریت آن ھا در شرایط کرونا پرداخت.

وی عنوان کرد: مستکبرین رو به افول ھستند. یک سیلی محکمی از ایران خوردند که مثل این، در تاریخشان نخورده بودند. بعد از شھادت سردار شهید قاسم سلیمانی آن سیلی محکمی که ایران زد یک سیلی تاریخی بوده که آمریکا ھنوز ھم دارد می لرزد، این ضعف مستکبرین را نشان می دهدکه ایران بر عین الاسد حمله کرد، عین الاسدی که پایگاه نظامی شان بود و قبل از حمله می گفتند ما بر پنجاه و شش مواضع ایران حمله خواھیم کرد. آن حمله کجا رفت؟

خطیب سرشناس هندی تأکید کرد: ایران پھپاد شما را سرنگون کرد، کجا هستید؟ ارتش شما را، نیروی دریایی شما را در آب ھای خلیج فارس متوقف کرد، شما کجا ھستید؟ حمله شما کورکورانه ھست. حمله شما بر اساس ترس و وحشت است. مثل ھجوم و حمله کفار قریشی که علیه پیامبر اکرم(ص) انجام داده بودند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما مشاهده می کنیم که بعد از ھجوم کرونا، ابر قدرت ھای جھان مثل قبل بی چاره شده اند، رو به افول ھستند. نمرود را یک پشه نامریی نابود کرد. امروز ھم ویروس کرونا – چه بگوییم یک ابراز بیولوژیکی ھست چه بگوییم یک ویروس ساده ھست – دارد ھمین کار را انجام می دھد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید صادق حسینی گفت: وقتی خواستی با خدا مکر کنی خدا مکر شما را درھم می کوبد، اگر بیولوژیکی ھم باشد برای این ھا وبال جان شده است. امروز زیر ساخت بھداشت و درمان کل اروپا، کل غرب و آمریکا بیکار شد، آیا چیزی برای گفتن مانده است، آیا دنیا مشاھده نمی کند؟ خودشان را کشورھای پیشرفته و ما را کشورھای جھان سوم می نامیدند اما حقیقت آن ھا را یک ویروس معمولی ظاھر کرده است. ابھت این ھا شکسته شد.

وی اضافه کرد: دنیا مشاهده کرد که کشورهای غربی از یک دیگر ماسک می دزدند. افول اقتصادی آمریکا و اروپا فقط حرف نیست بلکه واقعیت است. کرونا هم افول اقتصادی و هم افول اخلاقی غرب را نشان داد. کرونا که آمد ملتشان به فروشگاه ها هجوم برده و غارت کردند.

خطیب سرشناس هندی یادآور شد: شمارش معکوس افول آمریکا شروع شده است و شما می توانید بشمارید، ایران نشان داد که آمریکا در حال افول است. خدا می خواھد به فرعون زمان یعنی ترامپ و به نمرود زمان یعنی نتانیاهو و ھمه لشکریانی که در خلیج فارس هستند نشان دهد که مستضعفان را در روی زمین وارث قرار می دھد.

اسلام بر مبنای سیره نبی اکرم(ص) بنا شده نه شمشیر

مشاور حقوقی جمعیت مشایخ هند عنوان کرد: در اسلام کلمه ای شبیه تروریسم وجود ندارد. علل اصلی تروریسم از جمله تمدن و فرهنگ، درگیری ها، جهانی سازی، بکارگیری زور و تهدید بویژه در جهت اهداف سیاسی می باشد و بی عدالتی، خود به خود باعث ایجاد تروریسم می شود.

سمیع الله حسینی بنده نوازی، مشاور حقوقی جمعیت مشایخ هند در وبینار منطقه ای شبه قاره بیان داشت: دین اسلام سه جزء دارد: اول، ایمان و اعتقاد یا عقیده. دوم، احکام و سوم، شخصیت سازی یا اخلاق.

وی افزود: عقیده بسیار مهم است، یعنی باید ضمن ایمان به خداوند متعال، معتقد به فرشتگان، کتاب ها، پیامبران و روز جزا نیز باشیم. ما باید خالق را بپرستیم نه مخلوق را و از احکام خداوند پیروی نماییم. باید پنج اصل دین اسلام را رعایت کنیم که شامل کلمه لا اله الی الله و محمداًرسول الله، خواندن به موقع نماز، روزه گرفتن در ماه رمضان، دادن زکات به فقیران و انجام فریضه حج در صورت استطاعت می‎شود.

مشاور حقوقی جمعیت مشایخ هند تأکید کرد: حق الناس به اندازه حقوق الهی اهمیت دارد و باید بعنوان بخشی از ایمان رعایت گردد. مسلمانان باید حقوقی که نسبت به والدین، همسران، فرزندان، همسایگان و دیگر جوامع مسلمان دارند را مورد توجه قرار دهند. خداوند متعال در آیات فراوانی از قرآن امر به رعایت حق الناس می فرمایند.

وی ادامه داد: روابط حسنه بین همسایگان و کشورهای همسایه در دین اسلام توصیه شده است. امت مسلمان در سراسر جهان بویژه کشورهای اسلامی باید در همکاری و اتحاد با یکدیگر باشند و در صورت وجود هرگونه اختلاف، نسبت به رفع آن با درک متقابل اقدام نمود. والدین وظیفه دارند فرزندان خود را از کودکی هدایت کنند و از آموزش مناسب، بویژه فراگیری رفتار خوب و ارزش های اسلامی برخوردار کنند.

دکتر حسینی بنده نوازی یادآور شد: اسلام توصیه می کند که مسلمانان با دوستان و بستگان خود روابط خوبی ایجاد نمایند. اسلام، نه برمبنای شمشیر که بر زیبایی های شخصیت پیامبر(ص) و آموزه های ایشان بنا شده است. در اسلام کلمه ای شبیه تروریسم وجود ندارد. علل اصلی تروریسم از جمله تمدن و فرهنگ، درگیری ها، جهانی سازی، بکارگیری زور و تهدید بویژه در جهت اهداف سیاسی می باشد و بی عدالتی، خود به خود باعث ایجاد تروریسم می شود.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: مسلمانان باید طب اسلامی که طب نبوی نیز نام دارد، فرابگیرند. مسلمانان با بهره گیری از این طب می توانند هرگونه بیماری از جمله بیماری های ویروسی را درمان کند.

ادامه دارد….

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 − 6 =