جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۴۵:۵۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۳:۴۹

چهارشنبه‌سوری؛ پایتخت روی خط حادثه

«سعید مهرسروش» درباره آخرین آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال ، گفت: ۸ نفر از مصدومان در محل درمان و ۲۴۶ نفر از بیمارستان ترخیص و ۶۰ نفر هم بستری شدند. وی ادامه داد: همچنین ۲ نفر از مصدومان به علت سوختگی درجه ۳ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز […]



«سعید مهرسروش» درباره آخرین آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال ، گفت: ۸ نفر از مصدومان در محل درمان و ۲۴۶ نفر از بیمارستان ترخیص و ۶۰ نفر هم بستری شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ نفر از مصدومان به علت سوختگی درجه ۳ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: تا کنون ۴۲ مورد قطع عضو، ۱۲۰ مورد آسیب به چشم و ۸۷ مورد سوختگی نیز گزارش شده است.

به گفته وی، ۴۳ درصد مصدومان سن هشت تا ۱۶ سال دارند و ۳۷ درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.

انفجار نارنجک دست ساز یک مغازه در شرق تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه سه شنبه به خبرنگار فرهنگ سار گفت: اولین حادثه جدی شهر تهران در خصوص چهارشنبه سوری در حوالی ساعت ۱۲ امروز در خیابان نبرد جنوبی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

سید جلال ملکی با بیان اینکه بلافاصله ماموران ایستگاه ٢۴ در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند، افزود: حادثه در یک ساختمان ۲ طبقه مسکونی که یک طبقه همکف نیز دارد، رخ داد.

به گفته وی، در طبقه همکف این ساختمان یک مغازه ١٠ متری وجود داشت که در زمینه عرضه مواد دخانی فعالیت می کرد و یک زیرزمین هم داشت که آرایشگاه بود.

ملکی ادامه داد: انفجاری که در مغازه فروش دخانیات رخ داد، موجب شکسته شدن شیشه و پنجره های این ساختمان ها شد اما این حادثه منجر به آتش سوزی نشد و فقط در حد همان انفجار بود.  

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه ۲ مرد جوانی که در این محل حضور داشتند از ناحیه چشم دچار آسیب شده بودند گفت: یکی از این مصدومان از ناحیه هر دو چشم آسیب شدیدی دیده بود و همچنین یک دستگاه خودرو جک شاسی بلند و یک دستگاه خودرو ٢٠۶ در مقابل مغازه پارک شده بودند که خسارت هایی نیز به هر دوی آن ها وارد شده بود.  

وی در خصوص علت این حادثه نیز گفت:‌ آثار مواد شیمیایی به جا مانده، نشان از تولید نارنجک های دست ساز در این محل بود و علت اصلی حادثه نیز همین است.

۷۰ مورد آتش سوزی در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به حوادث مرتبط با شب آخرین چهارشنبه سال اعلام کرد: از ساعت ۱۷:۳۰ در هزار نقطه تهران ۳۵۰۰ آتش‌نشان مستقر شده‌اند.

سید جلال ملکی افزود: تاکنون ۷۰ مورد اعزام به حریق داشتیم که شامل موارد همیشگی مانند حریق منزل، مغازه، فضای سبز و سطل زباله بوده است. البته آمار در این بازه زمانی بیشتر شده است، اما باید بگویم همه این موارد مربوط به حوادث شب چهارشنبه آخر سال نیست.

به گفته وی از ساعت ۱۷:۳۰ هیچ موردی از مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

انفجار نارنجک دست ساز در جنوب تهران

رییس مرکز اورژانس تهران نیز از حادثه نارنجک دست ساز در یک منزل مسکونی واقع در شهر ری خبر داد و گفت: در این حادثه یک نوجوان ۱۷ ساله از ناحیه چشم دچار آسیب جدی شد.

پیمان صابریان افزود: این حادثه در ساعت ۱۲:۵۰ امروز به سامانه ۱۱۵ اعلام و بلافاصله تکنسین های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در این حادثه نوجوان پسر ۱۷ ساله بر اثر انفجار نارنجک دست ساز از ناحیه چشم دچار سوختگی درجه ۲ شد که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی این مصدوم به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شد.

یک نوجوان ۱۵ ساله در جاجرود جان باخت

همچنین سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال اعلام کرد: یک نوجوان ۱۵ ساله بدلیل انفجار مواد محترقه در جاجرود جان باخت.

سعید مهرسروش شامگاه سه شنبه در این باره به خبرنگار فرهنگ سار گفت: از صبح امروز تا ساعت ۲۱:۳۰ امشب در استان تهران ۱۳۹ نفر مصدوم شدند که هفت نفر در محل درمان شدند.

به گفته وی، ۹۴ مصدوم از بیمارستان های ترخیص و ۳۷ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و همچنین یک نفر به علت سوختگی درجه سه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه ۲۴ مورد قطع عضو، ۵۱ مورد آسیب به چشم و ۳۱ مورد سوختگی گزارش شده است.

وی یادآور شد: ۴۸ درصد مصدومان سن هشت تا ۱۶ سال دارند و ۳۶ درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.

پرتاب نارنجک به داخل خودرو ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

مدیر بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان بهارستان هم در شب چهارشنبه آخر سال به فرهنگ سار گفت: چهار سرنشین یک خودرو که در معابر شهر صالحیه بهارستان در حال تردد بود، به خاطر پرتاب نارنجک به داخل خودرو مجروح و در بیمارستان بهارستان بستری شدند.

به گفته دکترامینی، تعداد ۲۵نفر مصدوم حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان امام حسین منتقل شدند که ۲۰ درصد آن ها عابر و رهگذر بودند.

انفجار مواد محترقه در خیابان رودکی ۲ مصدوم داشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه سه شنبه در این باره به خبرنگار فرهنگ سار گفت: ساعت ۲۱:۲۳ امشب حادثه انفجار مواد محترقه در خیابان رودکی تقاطع خیابان هاشمی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله یک دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی که در نزدیکی محل حادثه مستقر شده بود در کمترین زمان به محل می رسد.

سید جلال ملکی افزود:‌ در این حادثه ۲ راکب موتورسیکلت به هنگام حرکت و بدلایل نامشخص از مسیر اصلی منحرف و پس از زمین خوردن بدلیل همراه داشتن مواد محترقه دست ساز این مواد دچار انفجار می شود.

وی ادامه داد: در این حادثه یکی از راکبان موتورسیکلت از ناحیه دست بشدت آسیب دیده بود که هر ۲ مصدوم جوان توسط عوامل اورژانس روانه بیمارستان شدند.

ملکی به شهروندان توصیه کرد: مواد محترقه دست ساز ترکیبی از مواد شیمیایی است که با کوچکترین ضربه و حرارت دچار انفجار می شود که از شهروندان می خواهیم از به همراه داشتن این مواد خطرناک خودداری کنند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

ده + چهار =