جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۳۵:۰۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان: مبادله انرژی با ایران را ادامه می‌دهیم

پرویز شهبازوف دوشنبه پس از گفت وگو با وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در سد ارس اظهار کرد: امروز در مورد مبادله‌ انرژی‌های احیا شونده تبادل نظر و در مورد همکاری‌های آتی همفکری کردیم. وی با اشاره به توافقات در دست اجرا خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه گازی نخجوان، ساخت سد خداافرین و قیز قلعه سی از جمله توافقاتی هستند که […]



پرویز شهبازوف دوشنبه پس از گفت وگو با وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در سد ارس اظهار کرد: امروز در مورد مبادله‌ انرژی‌های احیا شونده تبادل نظر و در مورد همکاری‌های آتی همفکری کردیم.

وی با اشاره به توافقات در دست اجرا خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه گازی نخجوان، ساخت سد خداافرین و قیز قلعه سی از جمله توافقاتی هستند که در آینده از نظر منابع آبی و تولید انرژی و برق کمک شایانی برای دو کشور خواهند کرد.

شهبازوف با اشاره به اینکه امروز ما جشن پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری مشترک از سد ارس و میل مغان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد و روز بزرگی است، گفت کمتر همکاری و تعاملی در دنیا وجود دارد که قدمت آن به ۵۰ سال برسد .

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان اظهار کرد: همکاری در یک زمینه با نیم قرن پیشینه از موارد نادری است که در نتیجه روابط برادرانه و دوستانه محقق شده است و این همکاری ها همچنان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: امروز در مورد مسئله ساخت نیروگاه اردوباد مذاکره شد و مذاکرات به صورت فعال پیش می رود.

شهبازوف به گفتگوهای انجام شده در ساخت نیروگاه گازی در نخجوان با استفاده از تجهیزات ایران اشاره کرد و گفت: سدهای خداآفرین و قلعه سی از جمله نواحی هستند که در آینده در تولید انرژی برق کمک شایانی خواهد داشت.

وی در عین حال گفت: پیش از این نیز میزان تولید برق در جمهوری آذربایجان به قدر کافی وجود داشته ولی سد ارس در تولید انرژی تاثیر بسیاری داشته و از جمله منابع مهم به شمار می رود.

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: روابط بین کشورش و جمهوری اسلامی ایران از جمله موارد نادری است که به مدت نیم قرن تداوم داشته است و امروز این جشن را برگزار و افق‌های همکاری آتی را نیز ترسیم کردیم.

امروز جشن پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری مشترک از سد ارس و میل مغان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سیزده − هشت =