یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷:۵۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

دست‌های ناپاکی که دنبال تفرقه هستند متعلق به استعمارگران است

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار نصرت الله لطفی روز چهارشنبه در نشست تخصصی «وحدت اسلامی؛ رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامی داشت تقارن هفته وحدت و ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: این دو مناسبت به عنوان روز نمادین یک هدف را دنبال می […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار نصرت الله لطفی روز چهارشنبه در نشست تخصصی «وحدت اسلامی؛ رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامی داشت تقارن هفته وحدت و ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: این دو مناسبت به عنوان روز نمادین یک هدف را دنبال می کند که برگرفته از قرآن و سیره نبوی است و آن مبارزه با استکبار است.
وی افزود: در آستانه هفته وحدت شاهد گستاخی رییس جمهور احمق فرانسه بودیم که به ساحت مقدس پیامبر انجام شد.
لطفی گفت: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمود در اسلام تفرقه میان شیعه و سنی نیست و نباید باشد و لذا دست های ناپاکی که دنبال تفرقه هستند دستهای استعمارگران است.

ترامپ، افول آمریکا را سرعت می‌دهد

استاد دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: افول در آمریکا وجود دارد و اغلب کارشناسان معتقدند ترامپ این افول را سرعت داده است.

فواد ایزدی افزود: چند ماه پیش روزنامه واشنگتن پست نوشت که شاخص های فروپاشی در آمریکا وجود دارد و تا کنون بحث فروپاشی آمریکا تاکنون اینگونه مطرح نشده بود. 
وی افزود: یک ژنرال چهره ستاره آمریکایی گفته است کارهای ترامپ آغاز پایان آمریکاست.

ایزدی که با موضوع مسائل روز و نشانه های افول آمریکا سخنرانی می کرد، افزود: وضعیت آمریکا پس از فروپاشی شوروی خوب بود ولی به دو دلیل رو به افول نهاد که یکی حمله به عراق و دیگری بحران اقتصادی سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بود.
وی ادامه داد: بعد از ۱۱ سپتامبر حمله آمریکا به عراق توجیه داشت ولی حمله به عراق توجیهی نداشت و حتی برخی هم پیمانانش مانند فرانسه با این حمله مخالفت کردند.
این کارشناس ارشد مسائل آمریکا و بین الملل افزود: بر اساس نظر کارشناسان شکست آمریکا در عراق و منطقه و چالش جدی در سیاست خارجی ایالات متحده باعث افول این کشور شد.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: بحران اقتصادی به دنبال ورشکستگی بانک های آمریکا بر اثر افزایش قیمت نفت تا ۱۵۰ دلار بوجود آمد و این مساله ضربه سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد کرد و نتیجه آن سقوط قیمت خانه ها در آمریکا شد.
وی ادامه داد: شکست آمریکا در عراق و حوزه اقتصادی منجر به نارضایتی عمومی در آمریکا شد و این نارضایتی ها بعد از بوش پسر منجر به انتخاب اوباما شد که با جنک مخالفت کرد.
ایزدی افزود: انتخاب اوباما نتیجه جنگ عراق بود و ترامپ نیز سه شعار اصلی در انتخابات داشت که یکی از آنها مخالفت با جنگ های بی پایان آمریکا بود.
وی با اشاره به تاثیر نقش جمهوری اسلامی ایران در افول آمریکا گفت: اگر ترامپ دوباره رای بیاورد افول آمریکا سرعت خواهد گرفت و نیویورک تایمز تاکید دارد که اگر ترامپ پیروز انتخابات باشد منجر به جنگ داخلی در آمریکا خواهد شد.
این استاد دانشگاه افزود: انتخاب ترامپ یا بایدن نتیجه مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار است. یعنی اگر ترامپ پیروز شود افول آمریکا سرعت می گیرد و اگر بایدن پیروز شود سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست می خورد.
وی افزود: اگر بایدن رئیس جمهور شود سیاست فشار حداکثری را کاهش خواهد داد. البته هدف دموکراتها نیز فشار به مردم ایران است ولی روش آنها متفاوت خواهد بود و شکست سیاست حداکثری یک موفقیت برای ایران است.
وی با محکوم کردن حمایت رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر اکرم گفت: دشمنی اروپا با اسلام آشکار است و صحبت از مذاکره یا صلح در شرایط فعلی کمک به جریانی در آمریکا می کند. چون خواهند گفت فشار حداکثری علیه ایران جواب داده است. چون هر بار که یکی از مسئولان جمهوری اسلامی صحبتی از مذاکره می کنند آنها می گویند فشار حداکثری جواب داده است.
ایزدی با اشاره به نتیجه انتخابات آمریکا که هفته آینده مشخص خواهد شد، تاکید کرد: ما نباید حالت ذوق زدگی به انتخاب هر یک از نامزدهای انتخابات آمریکا داشته باشیم.
وی همچنین درباره برجام گفت: برجام کالایی در دست طرف مقابل است و ایران تمام تعهداتش را انجام داده و حالا نوبت اروپاست و ما نباید نسبت به کالایی که در دست طرف مقابل است واکنش نشان دهیم و از برجام تعریف کنیم.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − سه =