شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۹:۴۸
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

معاون وزیر عتف: ۱۶ اتاق فکر در این وزارتخانه ایجاد شده‌است

علی خیر الدین روز دوشنبه در گفت و گو با فرهنگ سار با اشاره به شعار فکر از حکیمان اجرا از حاکمان افزود: خروجی این اتاق‌های فکر به بخش‌های مختلف وزارت علوم منعکس می‌شود. وی بیان کرد: تلاش شده تا در مسیر دانشگاه‌های نسل چهارم که کارآفرین با مسوولیت اجتماعی هستند، حرکت کنیم. وی ادامه […]



علی خیر الدین روز دوشنبه در گفت و گو با فرهنگ سار با اشاره به شعار فکر از حکیمان اجرا از حاکمان افزود: خروجی این اتاق‌های فکر به بخش‌های مختلف وزارت علوم منعکس می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش شده تا در مسیر دانشگاه‌های نسل چهارم که کارآفرین با مسوولیت اجتماعی هستند، حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین یک سکوی علمی به نام نظام ایده ها و نیازها ( نظام نان) ایجاد شده تا از این طریق همه آحاد مردم بتوانند نیازهای علمی، تخصصی و ایده‌های خود را نیز  ارائه و از سوی پارک‌های علم و فناوری و  دانشگاه‌ها بررسی و نمایه شوند.

وی اضافه کرد: در این بستر تلاش می‌شود بین نیاز و ایده در بستر lsc (پایگاه جهان اسلام ) ارتباط ایجاد شود و به تعبیری نقشه جامع نیاز و ایده‌های کشور رسم و در کنار آن سرمایه گذاران و توانمندی‌ها آنها نیز شناسایی می‌شود.

وی تاکید کرد: با شکل گیری این سامانه بسیاری از پایان نامه ها و رساله‌های دکترا نیاز محور و برای آنها بسته تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

خیر الدین با اشاره به شکل گیری “گرید فناوری” گفت: گرید فناوری برای کمک به افرادی است که ایده ها را به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کنند که به آنها ۱۰۰ میلیون تومان کمک می‌شود.

وی در بارهه دانشگاه‌های کار آفرین گفت: کار آفرینی تنها بحث شغل نیست بلکه فرهنگ سازی است که جوانان را باید با این حوزه آشنا کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: کارآفرینی به معنای این است که فرد با ایده جدید مرز شکنی کند و استانداردهای اطراف خود را ارتقا دهد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 + سه =