شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۱:۲۵
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان جهش بزرگ در اقتصاد و اشتغال ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، سورنا ستاری روز سه شنبه در نشست جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در استانداری گلستان درآمد سال گذشته شرکتهای دانش بنیان کشور را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تسهیلات و حمایت های متعددی از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب های مختلف مانند تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات تبصره ۱۶ و […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، سورنا ستاری روز سه شنبه در نشست جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در استانداری گلستان درآمد سال گذشته شرکتهای دانش بنیان کشور را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تسهیلات و حمایت های متعددی از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب های مختلف مانند تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات تبصره ۱۶ و تسهیلات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: ترسیم اکوسیستم های ثمربخش دانش بنیان می تواند انگیزه و امید را در بین جوانان تسری داده و در یافتن راه حل و گره گشایی از مشکلات کشور اثر داشته باشند.

وی اظهارداشت: در اعطای تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ اختیارات به واحدهای پارک علم و فناوری استان ها داده شده و هیچ محدودیتی در پرداخت وام وجود ندارد.

پیش بینی وام های کم بهره برای شرکت های دانش بنیان

ستاری تصریح کرد: در قالب تسهیلات ماده ۱۶ نیز وام کم بهره برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در نظام مالی ترسیم شده در بخش دانش بنیان صندوق‌های خطرپذیر در بورس ایجاد شده و در زمان حاضر ۱۵ شرکت مشغول ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و در این حوزه شرکت‌های خصوصی و افراد حقیقی حضور پررنگی داشته اند.

وی اضافه کرد: استفاده از راه حل های نوآورانه برای چالش ها و دغدغه های حوزه های مختلف مانند پسماند کمبود آب و شیرین سازی آب باید به رویکرد جدی مدیران در حل مشکلات استان تبدیل شود.

ستاری از پارک های علم و فناوری در استان ها خواست حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را محدود به پرداخت تسهیلات مالی نکنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: جوانان و نخبگان کشور باید از همه مساعدت ها و حمایت های پارک های علم و فناوری در بخش اجرای مناقصه ها، مباحث حقوقی مشوق های مالیاتی بهره مند باشند.
وی اظهارداشت: حمایت های مادی و معنوی پارک‌های علمی و فناوری از نخبگان و فعالان حوزه علوم نوین می تواند در جلوگیری از افزایش مهاجرت ها و جذب نخبگان بومی نقش بسزایی ایفا کند.

ایده داخلی تجاری سازی شود
ستاری بیان کرد : ایران در دنیا ریشه دار است چرا باید در توسعه فقط از کشورهای دیگر ایده بگیریم می شود در روش های موفق آنها کار کرد ولی ما سیستم ها و ایده های عالی خود را داریم، ایده های داخلی را باید تجاری سازی کنیم تا جوانان و دانشجویان بهره ببرند. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز در سفر یکروزه از طریق فرودگاه گرگان وارد گلستان شد و در بدو ورود از مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری توسکا اولین مزرعه گردشگری کشاورزی کشور بازدید و سپس نخستین کارخانه نوآوری گلستان، خانه خلاق و نوآوری تقوی، مرکز نوآوری سلامت و خط تولید ‌پایلوت لبنیات را با حضور علی محمد زنگانه استاندار و شماری از مسوولان استانی افتتاح کرد.

گلستان حدود ۱۵۰ واحد فناوری فعال دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 + هشت =