جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۴۴:۱۹
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

لفاظی گزینه بایدن برای پنتاگون: ایران تهدیدی در خاورمیانه است

گزینه رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای وزارت دفاع، با متهم کردن تهران به ثبات‌زدایی در منطقه غرب آسیا، مدعی شد ایران نیروهای آمریکایی و متحدان آن در منطقه را تهدید می‌کند.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، مقام‌های دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» هنوز روی کار نیامده، لفاظی‌ها و اتهام‌زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را شروع کرده‌اند.

«لوید آستین» ژنرال بازنشسته آمریکایی و گزینه بایدن برای وزارت دفاع این کشور، بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) مدعی شد ایران تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه غرب آسیا و نیروهای مستقر این کشور در منطقه است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آستین طی اظهاراتی در جلسه بررسی صلاحیت خود برای ریاست پنتاگون در کمیته خدمات مسلح مجلس سنا، ادعا کرد: «ایران همچنان یک عنصر ثبات‌زدا در منطقه است… این [کشور] تهدیدی برای شرکای ما در منطقه و آن دسته از نیروهایی است که در منطقه مستقر کرده‌ایم».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «اگر ایران روزی به توانمندی اتمی برسد، مقابله کردن با بیشتر مشکلاتی که با آن در منطقه مواجه هستیم، به دلیل این مسئله دشوارتر خواهد شد».

گزینه وزارت دفاع آمریکا در دولت بایدن، با هشدار درباره اینکه کشورش هم در داخل و هم در خارج با گستره‌ای از دشمنان مواجه است، گفت که وظیفه ارتش ایالات متحده است که بر این خطرات غلبه کند.

به نوشته وبگاه «صدای آمریکا» آستین در این جلسه که بجای یونیفورم نظامی، کت‌وشلوار ساده‌ای پوشیده بود، مهمترین و بزرگترین چالش کنونی آمریکا را همه‌گیری گسترده ویروس «کووید۱۹» در این کشور معرفی کرده و اظهار داشت: «این [همه‌گیری] بیش از ۴۰۰ هزار شهروند آمریکایی را کشته است. این میزان تلفات، باورنکردنی است. ما باید هر کاری که می‌توانیم برای شکستن چرخه انتقال این ویروس و تغییر دادن اوضاع انجام دهیم».

در حال تکمیل…


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − چهار =