پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۳۱:۱۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

انتخابات آمریکا ۲۰۲۰، بایدن و دمکرات‌ها چه می‌گویند؟

به گزارش فرهنگ سار، کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد : دومین مناظره «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان و «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) لغو شده است.این کمیسیون بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکنون روشن شده است که ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار نخواهد شد و این کمیسیون توجه […]



به گزارش فرهنگ سار، کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد : دومین مناظره «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان و «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) لغو شده است.این کمیسیون بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکنون روشن شده است که ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار نخواهد شد و این کمیسیون توجه خود را به آمادگی برای آخرین مناظره ریاست جمهوری که ۲۲ اکتبر (اول آبان) برگزار خواهد شد، معطوف می‌کند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین روزها(حدود سه هفته قبل از موعد اصلی در روز ۱۳ آبان) برگزار شود، بیشتر مردم به جو بایدن نامزد دموکرات ها رای خواهند داد.  نتایج تازه ترین نظرسنجی مشترک این رسانه امریکایی و موسسه هریس ایکس نشان داد که در سطح ملی فاصله پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ ۵ درصد است.

همچنین نتایج نظرسنجی اخیر موسسه یوگاو نشان می‌دهد که اکثر شهروندان هفت کشور اروپایی از پیروزی بایدن مقابل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حمایت می‌کنند.

جو بایدن روز گذشته در لاس وگاس، بر لزوم پیروزی چشمگیر دموکرات‌ها برای مقابله با “چالش‌های جعلی” که ممکن است ترامپ پس از انتخابات مطرح کند، تاکید کرد. وی گفت: او(ترامپ) سعی دارد ما را بترساند. اگر در رای گیری حاضر شویم ، پیروز می‌شویم و ببینید چه اتفاقی در اوایل رای‌گیری در سراسر آمریکا می‌افتد؛ صف‌های طولانی ، صف‌های طولانی. ما نمی‌توانیم فقط پیروز شویم ، باید با اکثریت پیروز شویم ، بنابراین او نمی‌تواند در موقعیتی باشد که بتواند چالش‌های ساختگی مورد بحث را مطرح کند. 

بایدن همچنین بر اهمیت آرای لاتین‌تبارها تاکید و برخی آمارهای هشداردهنده اخیر درباره این جامعه را مطرح کرد: ۴۰ هزار لاتین‌تبار کشته شده از ویروس کرونا در سراسر کشور ، ۳ میلیون لاتین‌تباری که شغل خود را از دست داده اند، از هر ۳ کسب و کار یک کار لاتین‌تبار تعطیل شده است.
وی، «بی کفایتی» دولت ترامپ را مقصر این واقعه دانست.

جو بایدن همچنین در جمع طرفداران خود در نوادا ضمن شدیدترین انتقادات از رئیس جمهوری که از هفته گذشته کرونای وی مثبت شده است، ترامپ را به دلیل «رفتار شخصی بی پروا» مورد انتقاد قرار داد. اگر ترامپ نتوانست از خود محافظت کند، چگونه می توان به او اعتماد کرد که از کشور محافظت کند؟

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی ترامپ را از قدرت خلع کند. پلوسی در پاسخ به مواضع وی نسبت به سلامت رییس جمهوری و ابتلای وی به ویروس کرونا به خبرنگاران گفت که قصد دارد از طریق قانون اساسی ترامپ را از سمت خود برکنار کند. در این طرح بر تشکیل کمیسیون بر اساس متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای بررسی توانایی رئیس جمهوری در اداره کشور و اطمینان از تداوم فعالیت دولت تأکید شده است.

پلوسی پیشتر بارها سلامت روانی ترامپ پس از ابتلای رئیس جمهوری آمریکا به کرونا را زیر سوال برده و خواستار شفافیت بیشتر در مورد سلامتی وی شده است.
 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × 5 =