یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳:۲۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

«قطار آن شب» و «سینما شهر قصه» در جشنواره بین‌المللی دهلی‌نو

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، فیلم‌های قطار آن شب به کارگردانی حمیدرضا قطبی و سینما شهرقصه به‌ کارگردانی کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری در بخش رقابتی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم دهلی‌نو کشور هندوستان به نمایش در می‌آیند. جشنواره بین‌المللی فیلم دهلی نو از تاریخ ۲۶ الی ۲٨ مارس ۲۰۲۱ (۶ تا ٨ فروردین ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، فیلم‌های قطار آن شب به کارگردانی حمیدرضا قطبی و سینما شهرقصه به‌ کارگردانی کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری در بخش رقابتی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم دهلی‌نو کشور هندوستان به نمایش در می‌آیند.

جشنواره بین‌المللی فیلم دهلی نو از تاریخ ۲۶ الی ۲٨ مارس ۲۰۲۱ (۶ تا ٨ فروردین ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

فیلم قطار آن شب پیش از این، از استقبال خوبی در کشور هندوستان برخوردار شده و سابقه حضور در جشنواره‌هایی چون جیپور، کودکان کلکته، کودکان گوواهاتی و چِنای را دارد.

در این فیلم هنرمندانی چون افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری، بهرام شاکری اسدی، آیلین رشیدیان ایفای نقش کرده اند.

در خلاص داستان فیلم سینمایی قطار آن شب آمده است: دختربچه ای قول خانم نویسنده ای را که در قطار با او آشنا شده است، آنقدر جدی می گیرد که مدت ها در انتظار تلفن و دیدار مجدد اوست. اما این موضوع برای نویسنده بدقول، فقط دستمایه نوشتن یک داستان جدید می شود و خیال و واقعیت درهم می آمیزد. تلاش دختربچه برای رهایی از دلتنگی ها و کابوس و همچنین کمک های پدر، ناشر نویسنده و مسئول ایستگاه قطار-که خودش سوژه قبلی خانم نویسنده بوده است-حوادث تازه ای را رقم می زند.

در فیلم سینمایی سینما شهرقصه نیز هنرمندانی چون حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، هدیه تهرانی، جمشید مشایخی، علی اوجی، سیاوش پورخلیلی، فرخ نعمتی، بابک کریمی، رویا میرعلمی، سیاوش مفیدی، محرم زینال زاده، حمیدرضا پگاه، افشین هاشمی ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داوود سینما اونجوری نیست که شما فکر می‌کنید. شما هیچوقت نرفتید سینما، شما از سینما فقط برای خودتون یه چیزِ سیاهِ کثیف ساختید. برای یه بار هم شده برید سینما و فیلم خوب ببینید. ببینید که دنیاتون چقدر عوض می‌شه آقا اردشیر: من به فکر دنیام نیستم. به فکر آخرتمم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو + 4 =