دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۳:۱۸
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

دانشگاه فردوسی دارای پارک علم و فناوری می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگ سار گفت: این دانشگاه نخستین مرکز آموزش عالی در شرق کشور محسوب می‌شود که موفق به دریافت مجوز ایجاد پارک علم و فناوری شده است و اهمیت این امر در آن است که می تواند ارتباط مستقیمی بین توسعه، علم و فناوری با تولید ثروت ایجاد کند. دکتر […]



مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگ سار گفت: این دانشگاه نخستین مرکز آموزش عالی در شرق کشور محسوب می‌شود که موفق به دریافت مجوز ایجاد پارک علم و فناوری شده است و اهمیت این امر در آن است که می تواند ارتباط مستقیمی بین توسعه، علم و فناوری با تولید ثروت ایجاد کند.

دکتر عادل سپهر افزود: پارک علم و فناوری، وظیفه کارآفرینی و حمایت از تولید کننده را دارد و فنی که با علم ایجاد شده است به توسعه و بالندگی خود منتج می شود و اکنون این دانشگاه می‌تواند مباحث مرتبط با موضوع شرکت‌های دانش بنیان با حوزه فناوری را در داخل دانشگاه پیگیری کند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به درخواستی که دانشگاه برای ایجاد این پارک داده بود، بیان کرد: اکنون با صدور این موافقت، باید اساسنامه پارک با توجه به اساسنامه الگوی پارک های علم و فناوری و اساسنامه مصوب سایر پارک های علم و فناوری دانشگاهی، توسط پارک تنظیم و پس از اخذ تأیید هیأت امناء برای تصویب در شورای گسترش و برنامه ریری آموزش عالی، به همراه مستندات و تعهدات لازم از جمله محدوده اراضی پیش بینی شده برای تأسیس و استقرار پارک به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ارائه شود.

سپهر گفت: همچنین باید سازوکارهای مورد نیاز برای داشتن سازمانی چابک و توانمند در حوزه های مالی و اجرایی و منابع مالی مورد نیاز پارک در بودجه‌های سالیانه ساختار و سازمان دانشگاه پیش بینی شود.

وی افزود: با توجه به ضرورت هم افزایی فعالیت های پارک دانشگاه با پارک استان و در راستای تفاهم های انجام شده، باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا موارد لازم مورد بازنگری قرار گیرد.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت است که هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنان در مقطع دکتری، ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

این دانشگاه ۸۲۰ عضو هیات علمی دارد که ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی. اچ. دی و یا رتبه استادی و پروفسوری هستند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − سیزده =