شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۷:۵۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

ضرورت معرفی مجمع خیرین مسجدساز از طریق صداوسیما

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از ستاد اقامه نماز، جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و صدا و سیما با حضور سید احمد زرهانی؛ قائم مقام ستاد، منصور سرگزی؛ معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش، سید علی مهدیان؛ معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، عبدالرضا کیا؛ مشاور قائم مقام رئیس سازمان و قائم مقام […]



به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از ستاد اقامه نماز، جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و صدا و سیما با حضور سید احمد زرهانی؛ قائم مقام ستاد، منصور سرگزی؛ معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش، سید علی مهدیان؛ معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، عبدالرضا کیا؛ مشاور قائم مقام رئیس سازمان و قائم مقام ستاد اقامه نماز و احیای زکات صدا و سیما و جمعی از مدیران ستادی صبح امروز ۵ خردادماه در سالن جلسات ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

سید احمد زرهانی در این نشست گفت: شناسایی ظرفیت های کامل صدا و سیما در بخش برون مرزی، صدا، استان ها، فضای مجازی همچنین انتصاب افرادی به عنوان رابط نماز در شبکه های مختلف جهت پیگیری برنامه ها و تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به فعال کردن ادارات کل استان ها گفت: پیشنهاد می شود امسال نظام نامه تجلیل و تقدیر مدیران برتر نمازی صداوسیما مشترک تدوین و ابلاغ و در پایان سال عملیاتی و اجرایی شود.

وی  افزود: آماده تجلیل از تهیه کنندگان و تولید کنندگانی هستیم که در فیلم‌ها و سریال‌های تولیدی به نمایش صحنه ها و جلوه های نماز مبادرت می‌کنند. ورود جدی نماز در جشنواره های ملی و بین المللی تولیدات صدا و سیما مورد عنایت مدیران قرار گیرد.

مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز اظهار کرد: با معرفی مجمع خیرین مسجد ساز از طریق ظرفیت های صداوسیما این مجمع از مهجوریت و گمنامی خارج خواهد شد. مجمع خیرین مسجدساز امسال تا سقف ۳ میلیارد تومان به توسعه و تجهیز مساجد مناطق محروم کمک خواهد کرد و صدا و سیما می تواند با اعلام فراخوان عمومی مساجد نیازمند را به مجمع متصل کند. مساجد روستاها و مناطق محروم در حاشیه شهرها و راه های مواصلاتی و شهرک‌های نوساز و پرجمعیت در اولویت هستند و هیات امناء و متولیان این مساجد می توانند به ستاد اقامه نماز در مراکز استان‌ها مراجعه کنند.

تهیه و پخش ۱۲۰ هزار دقیقه برنامه با موضوع نماز

در ادامه جلسه مشاور قائم مقام رئیس سازمان و قائم مقام ستاد اقامه نماز و احیای زکات صدا و سیما ضمن تقدیر از حمایت های ستاد اقامه نماز کشور گفت: در دو سال گذشته باتوجه به محدویت هایی کرونایی، ستاد اقامه نماز صدا و سیما برنامه های ویژه ای در فضای مجازی همچون برگزاری مسابقات فرهنگی و معارفی برای کارکنان ۵۰ هزار نفری صدا و سیما در نظر گرفته بود.

عبدالرضا کیا تصریح کرد: در طول این مدت از ظرفیت تمام ائمه جماعات در شبکه ها درباره مسائل آموزشی استفاده شد. همچنین با برنامه ریزی ها این عزیزان پاسخگوی سوالات معارفی و احکام همکاران صدا و سیما بودند. در سال ۹۹ بیش از ۲ هزار ساعت برنامه معارفی و ۱۲۰ هزار دقیقه برنامه با موضوع نماز تهیه و پخش شده است.

وی افزود:‌ در سال گذشته کارگاه های آموزشی نماز برای تهیه کنندگان برنامه ریزی شده بود که بخاطر محدویت‌های کرونا متوقف شد و امیدواریم امسال در بستر فضای مجازی برگزار شود. همچنین در سال گذشته ۱۱۰ میان برنامه ۳ تا ۷ دقیقه‌ای با موضوع نماز تحت عنوان طلیعه تهیه و پخش شده است.

وی در ادامه افزود: آماده حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد و سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در صدا و سیما جهت بیان اهمیت و نحوه مشارکت در امر مقدس مسجد سازی هستیم.

عبدالرضا کیا گفت: سایت ستاد اقامه نماز صدا و سیما با نام شمیم باز طراحی و اکنون در حال بارگذاری آزمایشی محتوا توسط استان هاست.

در پایان جلسه اعضاء به بحث و تبادل و نظر در باره برنامه ریزی برای همکاری های مشترک میان ستاد اقامه نماز کشور و صدا و سیما پرداختند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − 7 =