دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۷:۵۱
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

ستاری: تسهیلات صندوق نوآوری برای حمایت از بخش دانش‌بنیان ناکافی است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش فرهنگ سار، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه به منظور ترویج و تثبیت فرهنگ حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظام بانکی، میزبان نشستی با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علی وحدت رییس صندوق […]



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش فرهنگ سار، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه به منظور ترویج و تثبیت فرهنگ حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظام بانکی، میزبان نشستی با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیران عامل بانک ها و مدیران چند شرکت برتر مورد حمایت این صندوق بود.

سورنا ستاری در این نشست در سخنانی ضمن تأکید بر توسعه هرچه بیشتر زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور، لازمه این مهم را حمایت جدی از جوانانی دانست که در حال فعالیت و تلاش در این عرصه هستند.

وی با بیان اینکه، جوانان فعال در عرصه نوآوری در شش– هفت سال گذشته یک اقتصاد را درست کردند، یادآور شد: فروش شرکت ها سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است؛ ضمن آنکه در زمان حاضر ۴۱ شرکت در بورس داریم به ارزش تقریبی ۲۵۰ هزار میلیارد که اینها دستاوردهای بزرگی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در ادامه ضمن  تقدیر از صندوق توسعه ملی کشور، گفت: منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی بوده است و در زمان حاضر نیز خطوط مالی مناسبی را به بانک  ها ابلاغ کرده اند و معاونت علمی نیز بیش از هزار میلیارد تومان از این خطوط را استفاده کرده است.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سیستم های جدید سرمایه گذاری خطرپذیر از سوی برخی بانک ها برای کمک به زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، افزود: البته تعدادی دیگر از بانک ها نیز به صورت سنتی در قالب وام و تسهیلات، بخش دانش بنیان کشور را یاری می کنند که نیازمند قدردانی است.

ستاری همچنین ضمن تقدیر از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیریت این صندوق برای حمایت از بخش دانش بنیان کشور، در عین حال تسهیلات فعلی صندوق را برای بخش دانش بنیان کشور ناکافی دانست و تأکید کرد: به طور حتم امسال باید فکری برای بودجه صندوق نوآوری شود که این مهم در دولت پیگیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده + شش =