جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶:۰۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

زالی: تعداد مراجعان با اختلال تنفسی در بیمارستان‌های تهران افزایش یافت

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که در استانداری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: همچنین موارد تب دار و نیازمند به بستری را در روزهای اخیر بیشتر شاهد بودیم.   وی بیان کرد: بالاترین میزان مبدا سفرها به استان و شهر تهران و بالاترین نرخ سفرهای […]



دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که در استانداری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: همچنین موارد تب دار و نیازمند به بستری را در روزهای اخیر بیشتر شاهد بودیم.  

وی بیان کرد: بالاترین میزان مبدا سفرها به استان و شهر تهران و بالاترین نرخ سفرهای داخل شهری و بین استانی مربوط به شهروندان تهرانی است.

دکتر زالی با بیان اینکه با توجه به ویروس جهش یافته در اقصی نقاط مختلف کشور احتمال بروز جهش بیشتر در سایر استان ها و تغییر در سویه های مقاوم کرونا در برخی از شهرستان های مختلف ممکن است، ادامه داد: با تردد و سفرهایی که شهروندان تهرانی انجام می دهند و عمدتا بازگشت ها در هفته  سوم فروردین خواهد بود ما در این زمان با بحران های جدی تری در حوزه بهداشت و درمان در زمینه کرونا روبرو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: مسافران در نظر داشته باشند، ‌ سفر به شهرهایی که از شرایط قرمز و نارنجی کرونایی خارج شده اند توصیه نمی شود چون در موقعیت شکننده و ناپایدار قرار دارند و ممکن است این سفرها بار جدید درمانی و بهداشتی به ساکنان آن شهرها تحمیل کند.

زالی ادامه داد:‌ از سوی دیگر بازگشت مسافران به تهران نیز ما را با یک چالش تنوع و توربولانس (نوسان و تلاطم) ویروس روبرو می کند که بسیار نگران کننده و اضطراب آفرین است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: سال گذشته نیز ما همین مساله را در اواخر اسفند و ١٠ روز اول فروردین ماه به تلخی تجربه کردیم و ٩ فروردین بیشترین موارد بستری و مرگ و میر را در تهران داشتیم.

زالی توضیح داد: با کمک شهروندان در طرح شهید سلیمانی یک ردیابی و رهگیری مناسبی انجام شد و علاوه بر تقلیل بخشی از مرگ و میر شرایط کرونا در زمستان به ثبات نسبی رسید.

وی اضافه کرد: با شروع سفرها ممکن است بخش زیادی از الگوهای ما مخدوش شود، شیرازه آن در هم خواهد ریخت دستاوردهای ما که تاکنون در اجرای طرح محله محور و اجتماعی داشته ایم با یک بحران روبرو شود و این ثبات نسبی از بین برود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: توصیه عمومی ما به عنوان کارشناسان بهداشتی، جلوگیری از سفر بخصوص برای گروه های پرخطر، افراد مسن، افراد دارای بیماری های خاص زمینه ای، بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار و افرادی که سابقه ابتلا به ویروس کرونا را دارند است.

وی افزود: توصیه عمومی و راهبرد اصلی ما نیز پیشنهاد به مردم برای جلوگیری از رفتن به سفر است.

زالی بیان کرد: همیشه ما از یک پدیده ای در بیماران هراس داریم و آن پدیده بازگشت است، که این پدیده در کشورهای خارجی دیده شد ما نگران هستیم با آغاز سفرها ویروس کرونا دوباره طغیان و شرایط تغییر کند چرا که این ویروس ها در بازگشت سخت تر می شوند.

دکتر زالی ابراز امیدواری کرد با رعایت مردم و توجه به شیوه نامه های بهداشتی و خودداری از سفر شاهد سناریو تلخ سال گذشته نباشیم.

محور اصلی جلسه امروز تاکید بر افزایش هماهنگی بین بخشی، اعلام آمادگی کلیه نیروهای بهداشتی، درمانی و خدماتی در تهران در طول ایام نوروز بود با توجه به اینکه همزمان با شروع سال مصادف با تشدید طرح شهید سلیمانی است و فاز اول ١۵ روزه این طرح آخرین هماهنگی های لازم بین دستگاه ها ذیربط انجام شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − 15 =