چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۴:۴۰
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

روزهای کشمکش در انتظار آمریکا با سناریوی تقلب در انتخابات

به گزارش فرهنگ سار، دونالد ترامپ مدتی است که در گوشه و کنار امکان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و نپذیرفتن نتایج آن را مطرح می‌کند. وی در مصاحبه اخیر خود با کریس والاس در فاکس نیوز، بار دیگر  یادآوری کرد به سادگی تن به باخت نخواهد داد و ممکن است نتیجه انتخاباتی را که بازنده آن […]



به گزارش فرهنگ سار، دونالد ترامپ مدتی است که در گوشه و کنار امکان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و نپذیرفتن نتایج آن را مطرح می‌کند. وی در مصاحبه اخیر خود با کریس والاس در فاکس نیوز، بار دیگر  یادآوری کرد به سادگی تن به باخت نخواهد داد و ممکن است نتیجه انتخاباتی را که بازنده آن باشد، رد کند.

وی همچنین مشروعیت رای‌گیری پستی را زیر سوال برده است که در انتخابات درون حزبی در زمان همه‌گیری کرونا افزایش یافت. وضع استثنایی و پرتنش سیاسی و اجتماعی آمریکا به گونه‌ای است که می‌تواند بهانه لازم را به دست فردی چون ترامپ برای برهم زدن شطرنج بازی دو حزب حاکم آمریکا بدهد.

به ویژه اگر آرای ترامپ و “جو بایدن” به هم نزدیک باشد، امکان تشکیک در نتایج انتخابات بسیار ساده تر خواهد بود.

در این زمینه نشریه نیویورکر می‌نویسد  در صورتی که ترامپ زیر بار انتخابات نرود، لزوم کاربرد بسیار گسترده رای‌گیری از راه پست (ارسال رای افراد از طریق پست) به دلیل همه گیری کووید-۱۹، شکاف عمیق سیاسی در ایالت‌های کلیدی میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا و کنگره بیش از حد قطبی شده، می تواند دست به دست هم بدهد تا وضعیت کشور را به یک بحران عمیق فرو ببرد.

در صورتی که حتی بایدن رای قابل توجه سراسری را به دست آورد، اما رای تعداد ایالت‌ها (موسوم به الکتورال کالج) نزدیک به ترامپ باشد، می توان پیش‌بینی کرد که کشمکشی جدی بر پا شود.

این مقاله می‌افزاید در این شرایط آرای میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا حساس و تعیین کننده خواهند بود. بر اساس نظرسنجی‌ها در این سه ایالت، ترامپ پس از بایدن قرار دارد و رقابت بسیار نزدیکی میان دو نامزد در جریان خواهد بود. شمارش تک تک آرا بسیار حساس خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود شمارش آرا و بازشماری آنها روزها و حتی هفته‌ها به طول بینجامد.

نکته‌ دیگری که تحلیلگران به آن اشاره می ‌کنند این است که هر سه ایالت سرنوشت ساز میشیگان ، ویسکانسین و پنسیلوانیا توسط نمایندگان جمهوریخواه وفادار به ترامپ کنترل می‌شوند. با وجود فرمانداران دموکرات در این سه ایالت، قانونگذاران جمهوریخواه در مجالس ایالتی مراکز این سه ایالت، یعنی لانسینگ ، مدیسون و هریسبورگ برای پیروزی ترامپ در ایالت خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

آنها می‌توانند با استناد به بی‌نظمی  و تاخیر در فرایند ارسال و شمارش آرای پست شده و تشکیک در آنها، کاری کنند که آرای کالج انتخاباتی ایالت خود را به سود ترامپ رقم بزنند. ترامپ در سال ۲۰۱۶ با برتری ضعیفی در این ایالت‌ها به پیروزی رسید.

نیوزویک روز جمعه گزارش داد در ویسکانسین، بایدن با هشت درصد از ترامپ پیش افتاده است. ترامپ در سال ۲۰۱۶، با یک درصد آرای بالاتر توانسته بود برنده این ایالت شود.

همچنین تازه ترین نظرسنجی سی ان ان نشان می‌دهد که آرای بایدن در میشیگان ۱۰ درصد جلوتر از ترامپ است.

هرچند ترامپ این نظرسنجی‌های انتخاباتی را جعلی دانسته است اما فاکس نیوز ارگان وفادار وی هم به تازگی یک نظرسنجی از مناطق رقابتی آمریکا منتشر کرد که نشان می‌داد بایدن با حدود ۸ درصد اختلاف، از ترامپ پیش است.

به گزارش فاکس نیوز، علاوه بر میشیگان، بایدن با حدود هشت درصد در مینه‌سوتا و پنسیلوانیا جلو افتاده است. فاکس نیوز اذعان کرده که بایدن از حمایت شدید زنان و رای دهندگان غیر سفید پوست برخوردار است.

هرچند در مدت اندک باقی‌مانده به انتخابات، همه این آمارها می‌تواند بشدت جابجا شود اما در صورتی که در روز انتخابات، فاصله ترامپ و بایدن کم باشد، آمریکا احتمالا شاهد کشمکش و دعوای سیاسی کم سابقه‌ای بر سر نتیجه انتخابات خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × یک =