یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱:۰۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

«رضا کوهستانی»، بزرگ‌مرد موسیقی خراسان بود

به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در قسمتی از متن پیام تسلیت محمد اله‌یاری آمده است: خبر رسید که بزرگ‌مردی از اقلیم موسیقی شمال خراسان و چهره ای پر فروغ از ماندگاران هنر ایران عزیز دعوت حق را لبیک گفت. موسیقی کرمانجی شمال خراسان با نام و نوای هنرمندانی مانند […]



به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در قسمتی از متن پیام تسلیت محمد اله‌یاری آمده است: خبر رسید که بزرگ‌مردی از اقلیم موسیقی شمال خراسان و چهره ای پر فروغ از ماندگاران هنر ایران عزیز دعوت حق را لبیک گفت.

موسیقی کرمانجی شمال خراسان با نام و نوای هنرمندانی مانند رضا کوهستانی همراه است. زنده یاد کوهستانی نقش موثری در موسیقی شمال خراسان داشت و با نوازندگی اش راوی حکایت ها و داستان هایی از فرهنگ این سرزمین بود. ضایعه فقدان این نوازنده پیشکسوت را به جامعه هنری و به ویژه هنرمندان موسیقی کشور تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای زنده‌ یاد کوهستانی علو درجات را خواستارم.

رضا کوهستانی متولد سال ۱۳۱۵ در روستای «کوران ترکیه» از توابع قوچان آن روز و شهرستان فاروج امروزی، از هنرمندان سرشناس موسیقی کرمانجی شمال خراسان بود که بیش از ۶۰ سال از عمر خود را به فعالیت در عرصه موسیقی مقامی مشغول بود.

دل و جان این هنرمند مردمی از جوانی با نواها و نغمه های موسیقی محلی خو گرفت و به تدریج با فعالیت در این رشته به یکی از استادان بنام موسیقی شمال خراسان تبدیل شد که شاگردان بسیاری این هنر را در مکتب وی آموختند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 − دو =