شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۸:۱۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

دغدغه امام خمینی (ره) همیشه خودسازی بود

به گزارش خبرنگار معارف فرهنگ سار حجت الاسلام محمدعلی خسروی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اجلاس تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) که به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: حضرت امام (ره) در طول زندگی همواره به تهذیب نفس و خودسازی توجه داشت به گونه ای که اولین کتاب را در ۲۸ سالگی به نام […]



به گزارش خبرنگار معارف فرهنگ سار حجت الاسلام محمدعلی خسروی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اجلاس تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) که به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: حضرت امام (ره) در طول زندگی همواره به تهذیب نفس و خودسازی توجه داشت به گونه ای که اولین کتاب را در ۲۸ سالگی به نام شرح دعای سحر نوشت که موضوع آن اخلاق و عرفان است و سپس کتاب ۴۰ حدیث و در همان زمان شرح حدیث جنود عقل و جهل را به رشته تحریر در آورد.

اگر امام قیام کردند، در همه مراحل این هدف را دنبال می کردند که با از بین بردن موانع و تشکیل جمهوری اسلامی، زمینه تعالی رشد انسان ها را فراهم کرده و همه را به این هدف برسانند.

اجلاس اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و در راستای تفاهمنامه‌ همکاری مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود و تا بعد از ظهر ادامه دارد. معرفی اندیشه‌های امام (ره) در چهار حوزه «رسانه و مطبوعات»، «فرهنگ عمومی»، «هنر و سینما» و «فضای مجازی» از محورهای موضوعی این اجلاس است. اجرایی‌شدن خط‌مشی امام در حوزه فرهنگ و هنر و تجدید میثاق معاونان، روسای سازمان‌ها و مدیران ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.

مراسم اختتامیه این اجلاس به‌صورت نیمه‌حضوری در حرم امام خمینی (ه) برگزار می‌شود و قرار است حجت الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ‌آن سخنرانی کنند.

همچنین دبیران چهار محور «رسانه و مطبوعات»، «فرهنگ عمومی»، «هنر و سینما» و «فضای مجازی» گزارشی از مباحث مطرح‌شده در اجلاس را ارائه خواهند داد.

ادامه دارد…

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 5 =