جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸:۳۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۳:۵۳

حمل و نقل کانتینری در بندر آستارا رونق گرفت

علیرضا چشم جهان روز یکشنبه در حاشیه عملیات بارگیری کانتینرهای یخچالی صادراتی به بندر اکتائو قزاقستان از بندر آستارا در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون ۳۱ کانتینر محصول کشاورزی شامل میوه، گل و گیاه به مقصد بندر اکتائو قزاقستان بارگیری و صادر شد. وی اظهار کرد: هر دو هفته یکبار محصولات کشاورزی از طریق کانتینرهای […]



علیرضا چشم جهان روز یکشنبه در حاشیه عملیات بارگیری کانتینرهای یخچالی صادراتی به بندر اکتائو قزاقستان از بندر آستارا در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون ۳۱ کانتینر محصول کشاورزی شامل میوه، گل و گیاه به مقصد بندر اکتائو قزاقستان بارگیری و صادر شد.

وی اظهار کرد: هر دو هفته یکبار محصولات کشاورزی از طریق کانتینرهای یخچالی از بندر آستارا به بندر اکتائو بارگیری می شود و با واگذاری کانتینرهای مذکور برای انجام امور صادراتی و ترانزیتی به متقاضیان، صادرات محصولات کشاورزی رونق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این قبیل کالاها در درجه حرارت بین ۲- تا ۱۳+ درجه سانتیگراد نگهداری می‌ شوند و تا رسیدن به مقصد درجه کانتینرها توسط عوامل کشتی به صورت مستمر کنترل می شوند.

چشم جهان گفت: محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری و استفاده بهینه از فضای عرشه مهمترین مزایای حمل کانتینری است و این خود عامل مهمی در جلب رضایت صاحبان کالا به شمار می‌ رود.

وی بیان کرد: تاکنون امکان حمل ‌و نقل دریایی با کانتینرهای یخچالی در این بندر فراهم نبود و سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت سرمایه‌ گذاری کاوه برای راه اندازی آن تلاش خوبی انجام داده اند.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۱۷ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری ‌شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

بندر آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × 2 =