سه شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷:۲۵
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

تجهیز شبکه حمل‌ونقل عمومی رم به کتابخانه دیجیتال

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از پایگاه اطلاع‌رسانی لیترری هاب (Literary Hub)، مسئولان شهر رم در ایتالیا یک کتابخانه دیجیتال و رایگان برای شبکه حمل‌ونقل عمومی راه‌اندازی کرده‌اند که تمام شهر را تحت پوشش دارد. به لطف این کتابخانه، مسافرانی که در ایستگاه منتظر رسیدن اتوبوس یا قطار هستند، می‌توانند به‌راحتی با اسکن کردن یک کد کیو […]



به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از پایگاه اطلاع‌رسانی لیترری هاب (Literary Hub)، مسئولان شهر رم در ایتالیا یک کتابخانه دیجیتال و رایگان برای شبکه حمل‌ونقل عمومی راه‌اندازی کرده‌اند که تمام شهر را تحت پوشش دارد. به لطف این کتابخانه، مسافرانی که در ایستگاه منتظر رسیدن اتوبوس یا قطار هستند، می‌توانند به‌راحتی با اسکن کردن یک کد کیو آر/ QR (رمزینه پاسخ سریع) کتاب‌های الکترونیک، صوتی و حتی آهنگ‌های موردنظرشان را بدون پرداخت هزینه‌ای روی گوشی هوشمند یا تبلت خود دانلود کنند.

در این کتابخانه کتاب‌هایی برای تمام سلیقه‌ها و گروه‌های سنی وجود دارد: از آثار کلاسیک ادبیات جهان، کتاب‌های کودک، کتاب شعر، آثار غیرداستانی، هنری، گلچین آثار دانته، تریللو و شاعران رمی گرفته تا متون نوشته شده به زبان‌های خارجی. همچنین هیچگونه محدودیتی برای تعداد کتابها و آهنگهای دانلود شده از این کتابخانه وجود ندارد.

حامیان این طرح آن را هم بانی بهبود تجربه استفاده از حمل‌ونقل عمومی می‌دانند و هم عامل تشویق به مطالعه. به علاوه از آنجایی که استفاده از این سرویس هیچ هزینه‌ای ندارد، همه اقشار جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.

براساس داده‌های منتشر شده در پایگاه اطلاعاتی استاتیستا، از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰، تعداد شهروندان ایتالیایی که کتاب‌های دیجیتال یا چاپی می‌خواندند از ۶۵ درصد به ۵۸ درصد کاهش یافت. این آمار در دوره قرنطینه و خانه‌نشینی ناشی از شیوع کرونا از این هم پایین‌تر رفت و به ۵۰ درصد رسید.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 − یک =