جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۴:۱۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

بیمه بیکاری ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به ۱۲ هزار نفر پرداخت می‌شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی گفت: ۲۵ هزار نفر در استان برای دریافت مقرری بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام ‌کرده اند که بعد از کار کارشناسی، ۱۲ هزار نفر دارای شرایط دریافت بیمه بیکاری بوده‌اند که به مرور این مقرری را دریافت می کنند.



محمدرضا آمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار در ارومیه اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات کرونایی به استان تخصیص یافته که براساس ۱۴ رسته شغلی و زیرمجموعه ۷۲۰ شغل، افراد شناسایی و  تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان تعطیلی کارخانه ها و اصناف به دلیل شیوع کرونا عده ای از کارگران و کارفرمایان متضرر شده و کسب وکارهایشان دچار زیان شده است، تصریح کرد: در آذربایجان غربی بیش از ۴۷ هزار نفر مشمول بیمه ای کارگری، کارفرمایی و خویش‌فرمایی برای دریافت تسهیلات کرونایی ثبت نام کرده اند که بعد از پایش و استخراج اطلاعات از طریق تامین اجتماعی به افراد مشمول تسهیلات پرداخت می شود.

آمیان با تاکید بر اینکه تسهیلات کرونایی با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه است، یادآور شد: افراد مشمول می توانند از ۶ تا ۱۶میلیون تومان تسهیلات کرونایی دریافت کنند.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار نفر در استان برای دریافت مقرری بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام ‌کرده اند که بعد از کار کارشناسی ۱۲ هزار نفر دارای شرایط دریافت بیمه بیکاری بوده اند که به مرور این مقرری را دریافت می کنند.

انتهای پیام/ح


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 + 8 =