جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۸:۰۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

آسیا تایمز: توفانی سهمگین در حال غرق کردن دلار افسانه ای است

به گزارش فرهنگ سار آسیا تایمز روز سه شنبه در گزارشی نوشت: دلار که روزی بهترین ابزار برای رویارویی با کشورهای دیگر و بدهی های جهانی بود حالا به روزگار در هم شکستن نزدیک شده است ارزی که معلوم نیست باید بی اعتباری و تضعیف آن را مدیون سیاست های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دانست […]



به گزارش فرهنگ سار آسیا تایمز روز سه شنبه در گزارشی نوشت: دلار که روزی بهترین ابزار برای رویارویی با کشورهای دیگر و بدهی های جهانی بود حالا به روزگار در هم شکستن نزدیک شده است ارزی که معلوم نیست باید بی اعتباری و تضعیف آن را مدیون سیاست های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دانست و یا افسانه ای که به سقوط نزدیک می شود.

رسانه هنگ کنگی ادامه می دهد: دستکم آنچه الان وجود دارد بدهی سنگین ۲۵ هزار میلیارد دلاری دولت آمریکا،  جنگ تجاری و همه گیری یک ویروس است که هیچکدام برای قدردانی از دلار نیامده اند و برعکس در حال به زیر کشیدن اعتبارش هستند.

بنا به این گزارش، روند غرق شدن دلار آنقدر سریع در حال رخ دادن است که همه را شگفت زده و مات می کند و از آن سو متغیرهای دیگری چون بالا رفتن بهای طلا در دنیا و با اهمیت تر شدن ارزهای دیجیتالی و البته در کنارش یوان پول ملی چین در حال شکل گرفتن است.

آسیا تایمز تصریح کرد: بسیاری از شاخصه های اقتصادی، بدتر شدن وضعیت آمریکا را نشان می دهد اقتصاددان ها نیز این شرایط را معلول ناکامی آمریکا در کنترل ویروس کرونا و گسترش همه گیری می دانند.

دولت آمریکا بر اساس این گزارش به بودجه ها و بسته های کمکی برای نجات اقتصاد نیاز دارد و از ماه فوریه به این طرف باید برای این منظور بین ۳ تا ۷ هزار میلیارد دلار در نظر گرفته شود و شاید بر اساس پیش بینی بانک آمریکا گلوبال ریسرچ این بسته کمکی به ۱۰ هزار میلیارد دلار نیز نزدیک شود که نیازمند تصویب کنگره است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده + 2 =