چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۰:۲۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران آمد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به منظور رایزنی و گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران آمد.



به گزارش گروه سیاست خارجی فرهنگ سار، «مارتینگریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل بحران یمن وارد تهران شد.

به گزارش فارس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کنند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند.

بایدن گفت: «جنگ علیه یمن باید متوقف شود و ما همه‌ حمایت‌های خود از عملیات‌های تهاجمی در آنجا را متوقف می‌کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت که قصد دارد به جنگ یمن پایان دهد. او با وجود این گفت که آمریکا به عربستان سعودی کمک خواهد کرد از «تمامیت ارضی» خودش دفاع کند. او مدعی شد عربستان سعودی با حملاتی از جانب نیروهای تحت حمایت ایران مواجه است

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز شب گذشته در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره بحران یمن، با تأکید بر پایان جنگ‌ و محاصره یمن گفت: توقف حمایت و عدم فروش سلاح به ائتلاف عربستان در صورتی که یک مانور سیاسی نباشد، می تواند گامی در جهت تصحیح اشتباهات گذشته باشد.

خطیب زاده همچنین اظهار داشت: ایران از هرگونه تلاش جامعه جهانی در جهت حمایت از یمن و قطع حمایت از متجاوز استقبال می کند و در جهت حل مشکل همچنان راه حل چهار ماده ای خود را نافذ می داند.

از سوی دیگر عربستان از آنچه در سخنرانی جو بایدن در مورد تعهد ایالات متحده برای همکاری با عربستان در دفاع از حاکمیت آن و مقابله با به تهدیدها علیه آن بیان شد، استقبال کرد.

علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجم شهریور ماه با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در ژنو دیدار و در خصوص برقراری آتش بس و روند صلح در این کشور بحث و تبادل نظر کرده بود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − هشت =