چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۰:۱۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

بهره‌برداری انتخاباتی ترامپ از امضای توافق تل‌آویو – ابوظبی

پایگاه خبری صهیونیستی والا نیوز گزارش داد که آمریکا، امارات و اسرائیل مراسم رسمی امضای توافق عادی سازی را در هفته‌های آینده در کاخ سفید امضا می‌کنند. خبرنگار این پایگاه خبری از ابوظبی با اعلام این خبر گفت که اسرائیل، امارات و آمریکا خواستار اقدام سریع برای عادی سازی روابط هستند و در عرض چند […]



پایگاه خبری صهیونیستی والا نیوز گزارش داد که آمریکا، امارات و اسرائیل مراسم رسمی امضای توافق عادی سازی را در هفته‌های آینده در کاخ سفید امضا می‌کنند.

خبرنگار این پایگاه خبری از ابوظبی با اعلام این خبر گفت که اسرائیل، امارات و آمریکا خواستار اقدام سریع برای عادی سازی روابط هستند و در عرض چند هفته آینده مراسم امضای توافق در کاخ سفید را برگزار می‌کنند.

هواپیمایی شرکت صهیونیستی العال حامل هیات آمریکایی- صهیونیستی دیروز با عبور از حریم هوایی عربستان برای اولین بار در فرودگاه ابوظبی به زمین نشست. هیات آمریکایی با حضور برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران(که روزهای آخر کار خود در این سمت را می‌گذراند)، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا و آوی برکوویتس نماینده آمریکا در امور خاورمیانه و در راس آن جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مئیر بن شابات مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی را در این سفر همراهی می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در واکنش به سفر هیأت صهیونیستی– آمریکایی به ابوظبی مدعی شد که هیأتی از امارات متحده عربی بزودی به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی ۲۳ مرداد ماه گذشته از توافق عادی سازی بین خود با وساطت آمریکا خبر دادند.

گام اماراتی‌ها برای توافق با رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد ماه گذشته در حالی برداشته شد که صهیونیست‌ها در خصوص دو مساله موضع ابوظبی را رد کرده‌اند. نتانیاهو و مقامات رژیم صهیونیستی به شدت با فروش تجهیزات پیشرفته نظامی از جمله جنگنده اف ۳۵ توسط آمریکا به امارات مخالف هستند.

همچنین رژیم صهیونیستی در این توافق که با وساطت آمریکا انجام شده، ادعای امارات در مورد اینکه توافق با هدف توقف الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته را تکذیب می کند.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» امروز نوشت؛ هواپیمایی که روز دوشنبه از تل‌آویو به ابوظبی پرواز کرد، اولین پرواز در نوع خود نبود و نتانیاهو دو سال پیش به امارات سفر کرده بود.
بر این اساس رئیس موساد در این سفر نتانیاهو را همراهی و «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی از آن‌ها استقبال کرد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − دو =