چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵:۱۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۷

شکست دیگر ترامپ با رد دادخواست وی در ویسکانسین

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، برت لودویگ قاضی منتخب ترامپ که تنها سه ماه پیش کار خود را آغاز کرده است، روز شنبه در یک تصمیم  قاطع  آخرین امیدهای ترامپ برای تغییر در نتیجه انتخابات را ناکام گذاشت. این تصمیم درست یک روز پس از تصمیم دادگاه عالی مبنی بر رد شکایت ایالت تگزاس علیه […]



به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، برت لودویگ قاضی منتخب ترامپ که تنها سه ماه پیش کار خود را آغاز کرده است، روز شنبه در یک تصمیم  قاطع  آخرین امیدهای ترامپ برای تغییر در نتیجه انتخابات را ناکام گذاشت. این تصمیم درست یک روز پس از تصمیم دادگاه عالی مبنی بر رد شکایت ایالت تگزاس علیه نتایج انتخابات در ویسکانسین و سه ایالت دیگر اتفاق افتاد.

دیوان عالی آمریکا عصر جمعه (روز گذشته) دادخواست مورد حمایت دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور برای ابطال پیروزی جو بایدن که از سوی ایالت تگزاس مطرح شده بود را رد کرد.

دادخواست تگزاس که مورد حمایت ۱۷ ایالت دیگر جمهوری‌خواه قرار گرفته بود، از دیوان عالی آمریکا می‌خواهد با تعویق نشست برگزینندگان که قرار است در دوشنبه، رییس جمهوری بعدی آمریکا را به طور قطعی تعیین کنند، آرای چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا را باطل اعلام کنند. در رای دیوان عالی، تگزاس فاقد صلاحیت لازم برای تعیین چگونگی برگزاری انتخابات در ایالت‌های دیگر شناخته شده است.

از ۱۳ آبان ماه تا کنون، ترامپ با طرح صدها دادخواست در دادگاه‌های محلی و ایالتی شکست در انتخابات را نپذیرفته است و امیدوار بود که بتواند با اعمال نظر با توجه به اینکه سه قاضی دیوان عالی در دولت او و با معرفی وی منصوب شدند، رای این دیوان را به نفع خود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، دیوان عالی نشان داد که هم در پرونده مربوط به پنسیلوانیا که جمهوری‌خواهان خواستار ابطال روند انتخابات پستی بودند و هم در پرونده دادخواست تگزاس، علایق سیاسی خود را دخیل نمی‌داند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × دو =