سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۱:۵۹
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

حمایت لندن از اقدام ضد روسی ایتالیا؛ «روسیه به دنبال تضعیف ناتوست»

وزیر خارجه انگلیس ساعتی بعد از رسانه‌ای شدن برنامه ایتالیا برای اخراج دو دیپلمات روس در رابطه با اتهامات جاسوسی، علیه مسکو اتهام‌زنی کرد.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، در شرایطی که تحریم‌های اخیر آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو سبب تشدید تنش‌ها شده است، اقدام ایتالیا در اخراج دو دیپلمات روس با استقبال وزیر خارجه انگلیس مواجه شد.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس ساعتی بعد از رسانه‌ای شدن طرح دولت ایتالیا برای اخراج دو دیپلمات روسیه، در این باره پیامی توییتری منتشر و به مسکو اتهام‌زنی کرد.

در خبرها آمد که گروه عملیات‌های ویژه ایتالیا یک شهروند روس و یک کاپیتان نیروی دریایی ایتالیا را به اتهام جاسوسی در رم بازداشت کرد.


توئیت دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس

 

این گروه اعلام کرد: «این عملیات حین دیدار مخفیانه این دو و بلافاصله پس از آن انجام شد که این افسر ایتالیایی در ازای مقادیر معینی پول، اسنادی را تحویل داد. این افسر ایتالیایی با اتمام عملیات دستگیر شد اما بازداشت شهروند خارجی به‌خاطر مسائل دیپلماتیک تحت ملاحظات قرار دارد».

 «لوئیجی دی‌مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا دقایقی بعد از انتشار این خبر رسما اعلام کرد که کشورش دو دیپلمات روس را در ارتباط با اتهامات جاسوسی اخراج می‌کند. اخراج این دو دیپلمات پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد.

وزیر خارجه انگلیس در پیام توییتری خود به پیام توییتری همتای ایتالیایی درباره اخرج دو دیپلمات روس اشاره کرد و در جواب به او نوشت: «پادشاهی متحده (بریتانیا) در کنار ایتالیا و اقدام امروزش می‌ایستد؛ اقدامی که افشای این موضوع و اتخاذ عمل علیه فعالیت شرورانه و ثبات زدای روسیه است که هدف از آن تضعیف این همپیمانمان در ناتو است».

روابط اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن با مسکو طی هفته‌های اخیر بر سر پرونده‌های مختلف شامل ناآرامی‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس و پرونده بازداشت «الکسی ناوالنی» سیاستمدار غربگرای مخالف دولت روسیه متشنج شده و این تنش‌ها با تحریم اتحادیه اروپا ضد روسیه تشدید شده است.

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 − هفت =