چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۸:۵۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

سازمان‌های بین‌المللی به وعده‌های خود در مورد کشمیر عمل کنند

نخست‌وزیر پاکستان گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که مردم کشمیر، پاکستان را به جای هند انتخاب کنند و ما به آنها این حق را خواهیم داد که یا مستقل بمانند یا بخشی از پاکستان شوند.



به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای فرهنگ سار، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در راهپیمایی عمومی به مناسبت روز همبستگی کشمیر در منطقه کوتلی آزاد شرکت و سخنرانی کرد.

وی در این اجتماع به جامعه بین الملل یادآوری کرد به وعده‌های خود در زمینه برگزاری همه‌پرسی در کشمیر عمل کرده به کشمیری‌ها فرصتی دهند با توجه به قطعنامه های سازمان ملل درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

خان ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که مردم کشمیر، پاکستان را به جای هند انتخاب کنند و ما به آنها این حق را خواهیم داد که یا مستقل بمانند یا بخشی از پاکستان شوند.

وی خطاب به مردم جامو و کشمیر هند گفت: پاکستان از ظلمی که در این منطقه توسط هند علیه آنها اعمال می‌شود، آگاه است و ما همچنان صدای کشمیری‌ها در همه مجامع جهانی خواهیم بود.

عمران خان بار دیگر از هند دعوت کرد بر اساس قطعنامه های شورای امنیت بر سر میز گفت وگو و حل اختلاف کشمیر حاضر شده به کشمیری‌ها حق تعیین سرنوشت را بدهد.

انتهای پیام/ح


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 + هفت =