چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۷:۵۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

وزیر اقتصاد لبنان: تا چهار ماه دیگر ذخیره گندم داریم

” رائول نعمه ” امروز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:  میزان ذخیره آرد آسیاب شده در لبنان ۳۲ هزار تُن است که تا دو هفته آینده ۱۱۰ هزار تُن دیگر خواهد رسید.  وی میزان مصرف ماهانه آرد در لبنان را ۳۵ هزار تُن اعلام کرد و افزود: به این ترتیب ذخیره گندم […]



” رائول نعمه ” امروز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:  میزان ذخیره آرد آسیاب شده در لبنان ۳۲ هزار تُن است که تا دو هفته آینده ۱۱۰ هزار تُن دیگر خواهد رسید. 

وی میزان مصرف ماهانه آرد در لبنان را ۳۵ هزار تُن اعلام کرد و افزود: به این ترتیب ذخیره گندم در بازار محلی برای چهار ماه کافی است. 

وزیر اقتصاد در دولت پیشبرد امور لبنان  اظهار داشت: خوشبختانه برنامه جهانی غذا ۱۷ هزار تُن آرد را تأمین خواهد کرد که در مناطق آسیب دیده توزیع می‌شود بنابر این هیچ بحران ذخیره یا بحران نان وجود ندارد. 

انفجار در بندر بیروت که در ۴ آگوست به وقوع پیوست، سیلوهای گندم و حبوبات به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن را که از آن‌ها برای حفظ ذخایر استراتژیک گندم به مدت سه ماه در لبنان استفاده می‌شد، از بین برد.  

در این انفجار ۱۷۱ کشته، بیش از ۶ هزار زخمی و ده‌ها نفر مفقود شدند و همچنین خسارت شدید مادی که حدود  ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده است را به لبنان تحمیل کرد.  
 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × چهار =