چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۸:۱۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

دولت کره جنوبی زیر فشار اعتراضات

به گزارش فرهنگ سار از رسانه های کره جنوبی، تظاهرات مردم کره جنوبی که این بار به بهانه شیوع دوباره ویروس کرونا و اعلام محدودیت‌های بیشتر در این کشور از روز گذشته آغاز شد با مشارکت ده ها هزار نفر از مردم سئول، به یک تظاهرات ضد سیاست های دولت تبدیل شد. معترضان در تظاهرات روز […]



به گزارش فرهنگ سار از رسانه های کره جنوبی، تظاهرات مردم کره جنوبی که این بار به بهانه شیوع دوباره ویروس کرونا و اعلام محدودیت‌های بیشتر در این کشور از روز گذشته آغاز شد با مشارکت ده ها هزار نفر از مردم سئول، به یک تظاهرات ضد سیاست های دولت تبدیل شد.

معترضان در تظاهرات روز گذشته خواستار کناره‌گیری مون جائه این رئیس جمهوری این کشور به دلیل «شکست در مقابل کره شمالی و فساد انتخاباتی» شدند.

در تظاهرات روز شنبه ده ها هزار نفر در مرکز شهر سئول از جمله اعضای یک گروه راست افراطی با رهبری یک کشیش به نام «جون کووان هون» و سایر اعضای کلیسای «سارنگ جیل»  با دعوت آزادی خواهان محافظه کار شرکت کردند.

دولت ابتدا قصد داشت جلو ممنوعیت این تجمع را به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بگیرد اما یک دادگاه در چارچوب آزادی‌های مدنی اجازه این تجمع در سطح کوچکی را صادر کرد اما مردم بدون در نظرگرفتن رای دادگاه و محدودیت اعمال شده در این تظاهرات بزرگ شرکت کردند.

تظاهرکنندگان ضد دولت در حالی ماسک و شیلد ضد کرونا بسته بودند در میدان های «گوانگ هامون» و بلوار سیجون واقع در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی در سئول راهپیمایی و به سیاست های دولت و حزب حاکم حمله کردند.

اما امروز مون جائه اون رییس جمهوری کره جنوبی به حضور تظاهر کنندگان در خیابان ها اعتراض کرد و گفت که این کار باعث شیوع ویروس کرونا می شود.

مون، معترضان و رهبران آنها را به اقدامات غیرقانونی که مانع تلاش های ضد ویروس کرونا دولت در کشور شده اند متهم کرد و گفت: این تظاهرات بسیار بی معنی است و مانع تلاش های مردم و دولت برای گسترش ویروس کرونا شده است.

وی از این تظاهرات به عنوان یک چالش آشکار برای سیستم کنترل بیماری و پیشگیری از بیماری کرونا و اقدامی نابخشودنی یاد کرد که جان مردم را به خطر می اندازد.

کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد ۲۷۹ مبتلا به ویروس کرونا شناسایی کرده است که نسبت به ۱۶۶ مورد روز گذشته افزون بر ۱۰۰ نفر بیشتر است طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی این نخستین باری است که در این کشور طی پنج ماه گدشته بیش از ۲۰۰ مورد عفونت روزانه گزارش شده است.

حضور ده ها هزار معترض در خیابان های کره جنوبی و احتمال تکرار آن در روزهای آینده فشار زیادی به دولت این کشور وارد می کند به ویژه اینکه سه دولت پیش از مون جائه این رییس جمهوری این کشور همگی در دوران خود با تظاهرات های میلیونی مردم مواجه بودند.

 «پارک گئون هی» رییس جمهوری پیشین کره جنوبی که مون جای وی را گرفت اکنون به دلیل فساد مالی و اداری در زندان بسر می برد.

پارک پس از اعتراضات فراوان خیابانی در سال ۲۰۱۷ از سمتش برکنار و سپس بازداشت شد.

پیش از خانم پارک نیز «لی میونگ باک» دیگر رئیس جمهوری این کشور به اتهام رشوه خواری به ۱۵ سال زندان محکوم شد، وی چهارمین رئیس جمهوری کره جنوبی است که به اتهام فساد مالی به زندان محکوم شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 + 17 =