پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۰:۰۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

تدوام حضور ترکیه در لیبی

به گزارش فرهنگ سار به نقل از آناتولی در روز سه شنبه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که به همراه یاشار گولر رئیس ستاد مشترک ارتش کشور برای بازدید میدانی به طرابلس پایتخت لیبی سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات این کشور، گفت: حمایت ترکیه از لیبی ادامه خواهد داشت. آکار که روز […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از آناتولی در روز سه شنبه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که به همراه یاشار گولر رئیس ستاد مشترک ارتش کشور برای بازدید میدانی به طرابلس پایتخت لیبی سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات این کشور، گفت: حمایت ترکیه از لیبی ادامه خواهد داشت.

آکار که روز گذشته راهی لیبی شده بود، با بازدید از مقر فرماندهی مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی، امنیتی و آموزشی مشورتی ترکیه و لیبی در طرابلس با فائز السراج، نخست وزیر و خالد المشری رئیس شورای عالی دولتی لیبی به صورت جداگانه دیدار کرد. وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه همچنین با خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر که او نیز به طرابلس سفر کرده دیدار و گفت وگو کردند.

وزیر دفاع ترکیه پس از دیدارهای خود با بیان اینکه سفر بسیار مفیدی به طرابلس داشته است، تصریح کرد: به دعوت دولت مشروع لیبی که از سوی سازمان ملل نیز شناسایی شده به طرابلس سفر کرده ایم و از این دولت مشروع حمایت می‌کنیم. در طی دوره آتی نیز با دستور رئیس جمهور ترکیه در راستای تاریخ و فرهنگ مشترک ۵۰۰ ساله‌مان به حمایت از برادران لیبیایی خود ادامه خواهیم داد. به حمایت از تمامیت ارضی، امنیت و رفاه مردم لیبی ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در چارچوب توافق همکاری نظامی امضا شده میان دو کشور، ترکیه به لیبی خدمات مشاوره نظامی و آموزشی ارائه می‌دهد، افزود: ما از طرف مشروع حمایت می‌کنیم. از دولتی که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته و از تمامیت ارضی و سیاسی این کشور حمایت می‌کنیم. تلاش می‌کنیم که مردم لیبی در وضعیت بهتر و رفاه بیشتری به زندگی خود ادامه دهند. همچنین بر ادامه آتش‌بس تاکید داریم. اما همگان شاهد اقدامات طرف مقابل هستند. وزیر دفاع ترکیه تصریح کرد: همه باید بدانند که در ترحونه چه گذشت و گورهای دسته جمعی کشف شده در آنجا چه معنایی دارد. باید برای همه روشن شود که چه کسی از چه گروهی در لیبی دفاع و حمایت می‌کند.

نظامیان ترکیه مدعی هستند برای حمایت از دولت مرکزی لیبی و نیز برای مقابله با نیروهای ژنرال حفتر افسر سابق ارتش و از مخالفان دولت مرکزی این کشور وارد لیبی شده اند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × یک =