چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶:۱۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

مقام اماراتی: حل مسائل عربی بدون هماهنگی طرف‌های اصلی منطقه‌ای و جهانی ممکن نیست

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات بر ضرورت هماهنگی بین شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل‌وفصل بحران‌ها و درگیری‌ها تأکید کرد.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات در نشست شورای امنیت تحت عنوان «همکاری بین شورای امنیت و اتحادیه عرب» بر ضرورت هماهنگی و همکاری عربی و بین‌المللی برای حل بحران‌ها تأکید کرد.

قرقاش گفت که هماهنگی بین شورای امنیت و اتحادیه عرب برای حل‌وفصل منازعات و بحران‌ها و نیز تقویت روحیه همبستگی و وحدت جهت مقابله با هر نوع تهدیدی علیه صلح و امنیت ضروری است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این مقام اماراتی تصریح کرد که حل مشکلات عربی بدون هماهنگی با طرف‌های اصلی و تأثیرگذار در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و تقویت روحیه همبستگی و وحدت برای مقابله با تهدیدات ممکن نیست.

وی افزود: ما مشتاق هستیم روزی را ببینیم که ثبات به منطقه بازگشته و بحران‌های عربی دیگر در دستور کار شورای امنیت نیست.

قرقاش همچنین گفت که نبودن راه‌حل‌های موثر و کارآمد باعث وخیم‌تر شدن این بحران‌ها و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی شده است و با توجه به گسترش افراطی‌گری و تروریسم، بحران‌های عربی دیگر به بند دائمی دستور کار شورای امنیت تبدیل شده بی‌آنکه راه‌حل موفقی برای آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × پنج =