پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۴۴:۱۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

آیا بعد از بیروت نوبت حیفا است؟

حادثه دیروز سه شنبه ناشی از انفجار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت، این شهر ساحلی را به شدت لرزاند. این انفجار در یکی از انبارهای این بندر که به مدت ۶ سال دپو شده بود، اتفاق افتاد و بر اساس اعلام هلال احمر لبنان تاکنون ۱۰۰ کشته و ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته […]



حادثه دیروز سه شنبه ناشی از انفجار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت، این شهر ساحلی را به شدت لرزاند. این انفجار در یکی از انبارهای این بندر که به مدت ۶ سال دپو شده بود، اتفاق افتاد و بر اساس اعلام هلال احمر لبنان تاکنون ۱۰۰ کشته و ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است.

اکنون پس از فاجعه در لبنان این ترس در دل صهیونیست‌ها افتاده که مبادا این حادثه برای بندر حیفا نیز رخ دهد. پایگاه ان۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که پس از انفجار در لبنان این حادثه در حیفا هم می‌تواند اتفاق بیافتد.

همچنین گیلا گاملیل نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی به موج ۱۰۳ اف‌ام رادیو اسرائیل گفت که باید مواد شیمیایی خطرناک از بندر حیفا خارج شوند.

الی لوی خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به همین رادیو گفت که هر کس این فاجعه را در بیروت می‌بیند باید درک کند که این اتفاق می‌تواند در بندر حیفا هم بیفتد.

وی افزود که تانکرهای عظیم سوخت از جمله یک مخزن آمونیاک وجود دارد که در ده‌ها کامیون در بندر نگهداری می‌شوند. از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیستی با تکیه بر صحبت‌های میکی حیموویچ رئیس کمیته محیط زیست و امور داخلی پارلمان گزارش دادند که اسرائیل پس از انفجار بیروت باید بسیار نگران باشد و طرحی را در راستای توقف صنعت پتروشیمی در حیفا در قلب یک بندر و جمعیت فراوان، ارائه دهد.   

مرکز تحقیقات محیط زیست حیفا نیز روز چهارشنبه تاکید کرد که هزار و ۵۰۰ مرکز مخاطره آمیز و ۸۰۰ نوع ماده شیمیایی خطرناک در بندر حیفا در نزدیکی مناطق مسکونی وجود دارد. یک کارشناس صهیونیستی نیز در فوریه ۲۰۱۷ (بهمن ۹۵) مخازن آمونیاک رژیم صهیونیستی را از بمب اتمی هیروشیما خطرناکتر توصیف کرده بود.

یک تانکر بزرگ دارای ۱۲ هزار تن آمونیاک در بندر حیفا را که توسط نهادهای محیط زیستی خطرناک توصیف شده بود، در سال ۲۰۱۷ تخلیه شد. برغم تخلیه تانکر آمونیاک در بندر حیفا، این مرکز تحقیقاتی تاکید کرد که تانکرهای حامل آمونیاک درست نزدیک مناطق مسکونی هستند. مواد شیمیایی برای ساخت مواد منفجره در مرکز حیفا قرار دارد و محل نگهداری یک کانتینر با ۱۵ تن آمونیاک غیر محافظت شده، است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از رویداد یک فاجعه در بندر حیفا در حالی مطرح می‌شود که وزیران این رژیم در آوریل ۲۰۱۳ (فروردین ۹۲) نیز در پی حادثه در تگزاس آمریکا نیز خواستار خارج کردن یک تانکر بزرگ حامل آمونیاک از این بندر شده بودند.

روزنامه تایمز اسرائیل در ماه مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) از وقوع نشت گاز در منطقه صنعتی در حیفا خبر داده بود.

یک حادثه دیگر نیز در پالایشگاه نفت در حیفا اتفاق افتاده بود که منجر به آتش سوزی بزرگی در این منطقه شده بود.

  

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − 15 =