چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۶:۳۷
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

نتایج نظر سنجی: آمریکایی‌ها حتی حامیان ترامپ نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را می‌پذیرند

به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار، این نظرسنجی که از سوی موسسه ایپسوس و خبرگزاری رویترز انجام شد، نشان داد که ۷۹درصد آمریکایی‌ها از جمله ۵۹ درصد از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیروزی جو بایدن رقیب دموکرات وی را می‌پذیرند حتی اگر از ریاست جمهوری بایدن حمایت نکنند. در میان آن دسته از […]



به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار، این نظرسنجی که از سوی موسسه ایپسوس و خبرگزاری رویترز انجام شد، نشان داد که ۷۹درصد آمریکایی‌ها از جمله ۵۹ درصد از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیروزی جو بایدن رقیب دموکرات وی را می‌پذیرند حتی اگر از ریاست جمهوری بایدن حمایت نکنند.

در میان آن دسته از هواداران ترامپ که گفتند پیروزی بایدن را تاب نمی‌آورند، ۱۶ درصد اعلام کردند که برای به چالش کشیدن پیروزی دموکرات‌ها اقدام به کاری همچون اعتراض در خیابان‌ها یا متوسل شدن به خشونت می‌کنند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۷۳‌درصد از آمریکایی‌ها از جمله ۵۷ درصد از حامیان بایدن از نظر موافق خود با پیروزی ترامپ خبر دادند.

در میان کسانی که گفتند پیروزی ترامپ را نمی‌پذیرند، ۲۲ درصد به اقدامی برای به چالش کشیدن پیروزی وی اشاره کردند.

مقام‌های انتخاباتی آمریکا با چالش‌هایی در سال‌جاری روبه‌رو هستند که نگرانی در مورد اعتماد مردمی به نتیجه انتخابات را افزایش می‌دهد.

ترامپ بارها درستی انتخابات آمریکا را زیر سوال برده و بدون ارائه مدرک و سند تاکید کرده است که رای گیری پستی احتمال تقلب در انتخابات را افزایش می‌دهد.

وی تعهد به انتقال مسالمت آمیز قدرت درصورت شکست در انتخابات ۲۰۲۰ را رد کرده است.

با این حال، به نظر می رسد تا این لحظه اکثریت مردم آمریکا آماده قبول نتیجه انتخابات هستند.

«دونالد گرین» دانشمند سیاسی در دانشگاه کلمبیا گفت که نتیجه این نظرسنجی، نگرانی وی درمورد خشونت‌های پس از انتخابات را کاهش می‌دهد.

وی در عین حال هشدار داد که در صورت نزدیک شدن انتخابات و طرح ادعای تقلب از سوی یکی از نامزدها، اوضاع ممکن است رو به وخامت گذارد و اعتراض و مخالفت‌هایی به راه افتد.

نتایج تازه ترین نظرسنجی رویترز ایپسوس همچنین نشان می‌دهد که بایدن ۸ درصد در سراسر کشور از ترامپ جلو افتاده است، به طوری که ۵۱ درصد از رای دهندگان احتمالی می‌گویند از این نامزد دموکرات حمایت و ۴۳ درصد حمایت خود از ترامپ را اعلام می‌کنند.

بایدن در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین از ترامپ پیشی گرفته، اما رقابت در دیگر میدان‌های نبرد از جمله ایالت‌های پنسیلوانیا، فلوریدا، آریزونا و کارولینای شمالی نزدیکتر است.

این نظرسنجی به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد و پاسخ ۲ هزار و ۶۴۹ بزرگسال آمریکایی را جمع آوری کرد. یک هزار و ۳۹ نفر گفتند که به ترامپ رای می دهند یا قصد رای دادن به وی را دارند و یک هزار و ۱۵۳ نفر نیز از بایدن حمایت کردند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برای انتخاب چهل و ششمین رئیس جمهوری این کشور برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 + پنج =