چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷:۵۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

رئیس جمهور افغانستان از توافقنامه آمریکا و طالبان انتقاد کرد

همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، رئیس جمهور افغانستان در سخنانی گفت بخش‌ زیادی از توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان دارای ابهام بوده و واشنگتن اصرار دارد که این توافق مبنای حل بحران و اتمام جنگ شود.



به گزارش خبرنگار سایت افغانستان فرهنگ سار، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی خود در نشست «اعمار صلح» گفت: بخش‌ زیادی از توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان دارای ابهام است و این موضوع با نماینده ویژه آمریکا در میان گذاشته شده است.

وی افزود: توافقنامه آمریکا و طالبان دارای ابهام بوده و این موضوع با خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در میان گذاشته شده و خواستار شفاف سازی در آن شده‌ایم.

غنی ادامه داد: اما خلیلزاد تاکید دارد که تمام کشورها با این توافقنامه موافق بوده و در پی یافتن راه حل سیاسی بخش اصلی و کلیدی است.

براساس توافقنامه آمریکا و طالبان بیش از پنج هزار زندانی گروه طالبان از زندان آزاد شدند و طالبان تعهد دادند که پس از آن، نیروهای خارجی در افغانستان را هدف قرار نمی‌دهند.

اما عجله ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بدون لحاظ شدن شرایط توافقنامه باعث شده که مذاکرات بین الافغانی تحت شعاع قرار بگیرد.

پیش از این سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان هم این توافقنامه را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که افغانستان در قبال این توافقنامه هیچ نوع مسئولیت ندارد.

طالبان پیش از این از جو بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا خواست که به این توافقنامه متعهد باقی بماند، اما مشخص نیست دولت آینده آمریکا چه سیاستی را دربرابر افغانستان اتخاذ خواهد کرد. 

انتهای پیام/ ر


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − 18 =