چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۴:۱۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

انتخاب جنجالی یک قاضی؛ همراهی سنا با ترفند انتخاباتی ترامپ

به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نوشت: این سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی گفت سنا باید تا قبل از روز انتخابات در آمریکا نامزد پیشنهادی را تایید کند.  لیندسی گراهام رئیس کمیته قضایی سنا که وظیفه تعیین صلاحیت نامزدهای قضایی را برعهده دارد گفت روند چهار روزه تایید […]



به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نوشت: این سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی گفت سنا باید تا قبل از روز انتخابات در آمریکا نامزد پیشنهادی را تایید کند.

 لیندسی گراهام رئیس کمیته قضایی سنا که وظیفه تعیین صلاحیت نامزدهای قضایی را برعهده دارد گفت روند چهار روزه تایید نامزد جدید دیوان عالی از ۱۲ آغاز می شود و کمیته متبوعش باید تا ۲۶ اکتبر (۵ آبان) نامزدی بارت را تایید کرده باشد.

دموکرات ها تلاش کرده اند رای گیری برای تایید نامزد پیشنهادی ترامپ را به تاخیر بیندازند به این امید که جو بایدن نامزد دموکرات ها ترامپ را در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) شکست دهد یا دموکرات ها بار دیگر کنترل سنا را در اختیار بگیرند.

آنها با این حال نمی توانند این روند را بدون حمایت جمهویخواهان به تعویق بیندازند.

جلسه روز ۱۲ اکتبر یکی از جلسات چهار روزه کمیته قضایی است که نامزد معرفی شده توسط اعضای سنا درباره مسائل حساسی که در دیوان عالی به آن پرداخته خواهد شد، سوال پیچ خواهد شد.

هفته بعد از آن قرار است بارت با تک تک اعضای سنا دیدار کند که این نشست ها که در روند تعیین صلاحیت نامزد دیوان عالی امری متعارف است به سناتورها اجازه می دهد از مواضع بارت درباره مسائل مختلف آگاه شوند و فرصتی را به سناتورها می دهد تا بیشتر با نامزد پیشنهادی آشنا شوند.

در صورتی که نامزدی بارت تایید شود دیوان عالی برای اولین بار قوی ترین اکثریت محافظه کاران را در چند دهه آینده خواهد داشت.

رویترز در گزارشی در این زمینه نوشت: با توجه به اکثریت ۵۳ در مقابل ۴۷ جمهوریخواهان در سنا، دموکرات ها شانسی برای جلوگیری از روند سریع تایید نامزد ترامپ ندارند هر چند که دو سناتور ارشد جمهوریخواه مخالفت خود را با این روند ابراز کرده اند.

کمیته قضایی ۲۲ عضو متشکل از ۱۲ نفر جمهوریخواه و ۱۰ نفر دموکرات دارد که سناتور کامالا هریس در آن عضو هستند. بایدن وی را به عنوان معاون رئیس جمهوری در صورت پیروزی در انتخابات معرفی کرده است.

انتخابات برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می شود.

جنجال بر سر نامزدی قاضی جدید دیوان عالی آمریکا بعد از اعلام درگذشت «روث بیدر گینزبرگ» یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر سرطان لوزالمعده در سن ۸۷ سالگی آغاز شد.

گینزبرگ دومین زنی بود که در تاریخ دیوان عالی آمریکا به عنوان یکی از قضات این دادگاه انتخاب شده بود.

وی  سال ۱۹۳۳ در نیویورک به دنیا آمد و ۲۷ سال قاضی دیوان عالی آمریکا بود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 − 10 =