چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۷:۵۶
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

آشکار شدن اولین تبعات اجتماعی سازش با صهیونیست ها

شاید تصور نمی شد که قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی که در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و […]



شاید تصور نمی شد که قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی که در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند، به این سرعت آثار و تبعات خود را در امارات نشان دهد و این کشور در ظاهر اسلامی حتی با حکم صریح خدا که در قرآن آمده نیز به مخالفت برخیزد.

دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی اعلام کرده که این دپارتمان طی بخشنامه‌ای با مجوز رسمی از دولت امارات به تمامی شرکت‌ها و فروشنده‌های مشروبات الکلی اعلام کرده که تمامی شهروندان و افراد مقیم در شهر ابوظبی برای خرید و فروش و نوشیدن مشروبات الکلی نیاز به مجوز ندارند و تمامی افراد بالای ۲۱ سال می‌توانند از مشروبات الکلی به صورت آزاد استفاده کنند.

براساس این بخشنامه، افراد مصرف کننده می‌توانند مشروبات الکلی را در خانه و یا مناطق مجاز مصرف کنند.

پیش از این براساس قوانین اسلامی در امارات، فروش و مصرف مشروبات الکلی ممنوع بوده و فقط برای افراد دارای مجوز در مناطق خاص آزاد بود.

قبل از این اقدام امارت های ابوظبی، دوبی و برخی دیگر کشور امارات متحده محدودیت‌های خرید این نوع نوشیدنی‌ها را کاهش دادند.

امارات عربی متحده، اتحادی از هفت شیخ‌ نشین کوچک به نام‌های ابوظبی( پایتخت)، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس ‌الخیمه و ام ‌القوین است.

امارات یک کشور گردشگری است و پیش از این “بار”ها و کلوپ”های زیادی در سطح این کشور الکل سرو می کردند، اما قانون ننوشیدن الکل در امارات به ویژه مکان های عمومی این کشور جدی بود و کسی حتی گردشگرها نیز نمی توانستند در امارات به طور علنی مشروب خواری کنند؛ حتی به همراه داشتن مشروبات الکلی در کنار ساحل و نوشیدن آن هنگام پیاده روی در سواحل و یا خیابان های این کشور ممنوع بود.

در این کشور برخی ظواهر اسلامی رعایت می شود، به طوری که در ماه مبارک رمضان خوردن، آشامیدن و حتی سیگار کشیدن در مکان های عمومی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

مست کردن در اماکن عمومی، پخش آهنگ با صدای بلند در خیابان ها و رقصیدن در خیابان های این کشور ممنوع بوده است، اما باید دید با تصویب قانون آزادی خرید و فروش مشروبات الکلی در ابوظبی که پایه همه این قوانین است، شرایط این قوانین نیز چگونه خواهد شد.

** پای یهودیان تندرو  در امارات

سازش امارات با رژیم صهیونیستی طی هفته های اخیر با سوالات بسیاری روبه رو بوده است؛ بویژه آن که این کشور کوچک و در عین حال ثروتمند حاشیه خلیج فارس به این رابطه خفت بار نیاز نداشت.

برخی اعتقاد دارند که یهودیان تندرو که هم اکنون صهیونیست نامیده می شوند و به عنوان  دشمن اول مسلمانان به شمار می روند از همان زمان ظهور دین اسلام و به رغم دانستن حقایق با این دین الهی و پیامبر اکرم (ص) دست به دشمنی و مخالفت زدند و این دشمنی با گذشت ۱۴۰۰ سال نه تنها کمتر نشده، بلکه روز به روز بر دامنه آن افزوده شده است، به همین دلیل می پرسند، چرا کشورهایی همچون امارات و بحرین، با وجود کینه ورزی صهیونیست ها، پای آنان را به کشورهایشان باز کرده اند و اقدام به سازش با رژیم غاصبی کردند که دستش به خون ده ها هزار مسلمان فلسطینی و عرب آغشته است؟

از جمله دلایل سازش امارات با تل آویو را که می توان برشمرد، تلاش امارات برای غضب جزیره سقطری و بخش هایی از جنوب یمن باشد. بر این اساس به نظر می رسد دولت امارات قصد دارد از تجربه های اسرائیلی ها در اشغال فلسطین و الحاق سرزمین های عربی به خود بهره بگیرند. این برداشت زمانی مورد توجه قرار گرفت که منابع رسانه ای از اعزام صدها نظامی و نیروی امنیتی از تل آویو به امارات در هفته گذشته خبر دادند.

امارات که در حوزه تجارت و اقتصاد موفقیت‌های خوبی را در منطقه کسب کرده است، اما در حوزه پیگیری مسایل منطقه‌ای از طریق نظامی، همچون تجاوز به یمن و شرکت در جنگ لیبی دچار خطای استراتژیک شده است و همین مساله باعث شده که برای برون رفت از آن به صهیونیست ها وابسته شود، اقدامی که به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه خودکشی سیاسی می باشد، چرا که همپیمان شدن با دشمن اصلی مسلمانان یعنی صهیونیست ها نتیجه ای جز شکست و نابودی به همراه نخواهد داشت.

به هر روی، از دلایلی که در ارتباط با بخشنامه مربوط به آزاد شدن مصرف مشروبات الکلی مطرح می باشد اینکه امارات به عنوان یک کشور گردشگری شاید در فکر جذب هرچه بیشتر جهانگردانی است که یکی از خواسته هایشان استفاده علنی مشروبات الکلی است، بویژه اینکه شیوع کرونا در جهان، به گردش مالی این صنعت پولساز در امارات ضربه سنگینی وارد کرده است. بی شک سازش امارات و اسرائیل تاثیر مهمی در این تابو شکنی داشته است و سران ابوظبی امیدوارند با این بخشنامه جدید سیل گردشگران اسرائیلی به امارات به راه بیفتد.

موضوع مهمی که در این بین وجود دارد این است که مقامات امارات با ادامه این روند، دیری نخواهد پایید که دیگر مسلمات و محرمات دین اسلام را برای ادامه رضایت صهیونیست ها زیر پای خواهند گذاشت و عملا به یک مستعمره رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس تبدیل خواهند شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 2 =