پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۴۳:۴۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷

فایننشال تایمز: ترامپ به راحتی از قدرت کناره گیری نمی‌کند

به گزارش فرهنگ سار از این روزنامه انگلیسی، وقتی دونالد ترامپ در روزهای گذشته زمانی که در حال آماده شدن برای رفتن به تعطیلات به فلوریدا بود، دو هدیه کریسمس ناخواسته به کنگره داد. وی با وتو لایحه بسته مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری کرونا نسبت به احتمال تعطیلی دولت ایجاد ترس کرد. ترامپ همچنین درست قبل […]



به گزارش فرهنگ سار از این روزنامه انگلیسی، وقتی دونالد ترامپ در روزهای گذشته زمانی که در حال آماده شدن برای رفتن به تعطیلات به فلوریدا بود، دو هدیه کریسمس ناخواسته به کنگره داد.

وی با وتو لایحه بسته مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری کرونا نسبت به احتمال تعطیلی دولت ایجاد ترس کرد.

ترامپ همچنین درست قبل از سوار شدن بر بالگرد مرین وان برای رفتن به کاخ سفید در چهارشنبه، لایحه بودجه نظامی ۷۴۰ میلیارد دلاری را نیز وتو کرد.

وتو لایحه بودجه نظامی، کمتر از ۲۴ ساعت پس از رد کردن لایحه بسته کمک‌های مالی کرونا که توسط همکاری دموکرات ها و جمهوری خواهان تهیه شده بود، اعمال شد.

ترامپ در حالی مسیر کارشکنی علیه تلاش نمایندگان در کنگره گام بر می‌دارد که همچنان از قدرت عفو خود استفاده کرده و روز چهارشنبه پاول منافورت مدیر سابق کمپین انتخاباتی خود را مورد عفو قرار داد. وی پیش از این نیز چهار تن از افرادی که در کشتار غیرنظامیان عراق تحت شرکت بلک واتر نقش داشته اند را عفو کرد.

به نوشته فایننشال تایمز، ترامپ پس از چهار سال هرج و مرج بدون وقفه و شکست در مقابل جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ که همچنان از پذیرش آن امتناع می ورزد، واشنگتن مملو از حدس و گمان است که ترامپ از هفته های آخر دولت خود برای تزریق آشفتگی بیشتر در سیاست های ایالات متحده استفاده خواهد کرد و تاکنون به نظر می رسد که رییس جمهوری از این کار راضی است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 + 17 =