چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵:۱۰
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

روزشمار انتخابات ۲۰۲۰؛ پایکوبی ترامپ با وجود ناکامی در نظرسنجی‌ها

دونالد ترامپ که از بیماری کووید ۱۹ رهایی یافته و پزشکان نیز خبر از منفی بودن آزمایش کرونای وی داده‌اند دیروز به فلوریدا رفت و در میان هوادارانش به پایکوبی پرداخت. رئیس‌جمهوری آمریکا که دیگر خود را در برابر ویروس کرونا مصون می‌داند بدون ماسک به جمعیت حاضر در فرودگاه سنفورد گفت که از این […]



دونالد ترامپ که از بیماری کووید ۱۹ رهایی یافته و پزشکان نیز خبر از منفی بودن آزمایش کرونای وی داده‌اند دیروز به فلوریدا رفت و در میان هوادارانش به پایکوبی پرداخت. رئیس‌جمهوری آمریکا که دیگر خود را در برابر ویروس کرونا مصون می‌داند بدون ماسک به جمعیت حاضر در فرودگاه سنفورد گفت که از این پس می‌تواند با خیال راحت هواداران خود را ببوسد. برخی از طرفداران وی از جمله فرماندار سابق نیوجرسی که به تازگی از بیمارستان مرخص شده نیز بدون ماسک در این تجمع حضور یافته بودند.

با این حال دکتر فاوچی در مصاحبه با سی ان ان هشدار داد که مصونیت ترامپ و تمامی بیمارانی که از بیماری کووید ۱۹ بهبودی می‌یابند موقتی است و مدتی بیشتر طول نمی‌کشد. وی توصیه کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا برای اجتناب از ابتلای دوباره به کووید کماکان ماسک به صورت بزند.

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا افزود: همه مسائل مربوط به پیامدهای سیاسی یک تجمع را کنار بگذارید، و کاملا به عنوان یک موضوع بهداشت عمومی به آن نگاه کنید.

در همین حال خبرگزاری فرانسه از روند رأی‌گیری پستی در آمریکا گزارشی تهیه کرده و خبر داد که آشفتگی در برخی از ایالات آمریکا به حدی است که روی ده‌ها هزار برگه رأی در ایالات اوهایو و نیویورک نام نامزد یا رأی‌دهنده به اشتباه قید شده و در ایالت پنسیلوانیا تعدادی از برگه‌های در میان زباله‌ها پیدا شده‌اند. حتی گزارش شده که در برخی از مناطق آمریکا رأی‌دهندگان بیش از یک برگه رأی خام دریافت کرده‌اند. در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعداد ۷۵ میلیون برگه رای درخواست یا ارسال شده که نسبت به ۳۳ میلیون برگه رای انتخابات پیش بیش از دو برابر افرایش مشارکت در رای گیری پستی را نشان می دهد.  

بر اساس گزارش واشنگتن پست، با شروع شدن رای گیری حضوری زودهنگام در برخی ایالت‌ها، جورجیا شاهد صف‌های طولانی رای‌دهندگان بود. رای دهندگان روز دوشنبه در سراسر منطقه آتلانتا و حومه آن تا پنج ساعت در صف منتظر ماندند تا رای بدهند. در مناطق پرجمعیت این ایالت، میزان مشارکت در نخستین روز رای گیری، بالا ارزیابی شده است.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت: بنابر بررسی های صورت گرفته تا دوشنبه شب حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار رای در رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ آمریکا اخذ شده است.   

نظرسنجی روزنامه نیویورک‌تایمز و کالج سیِنا نشان می‌دهد که نامزد دموکرات‌ها در دو ایالت کلیدی ویسکانسین و میشیگان از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است. جو بایدن در ویسکانسین با ۱۰ درصد اختلاف از ترامپ جلو افتاده و رقابت بین دو نامزد با اختلاف ۵۱ در مقابل ۴۱ درصد به نفع بایدن در جریان است.

در میشیگان اختلاف دو نامزد ۸ درصد است و بایدن با ۴۸ درصد آرا در مقابل ترامپ با ۴۰ درصد آرا جلوتر است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 − 12 =