چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۳:۲۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

انتشار گزارش نفوذ خارجی بر انتخابات آمریکا، شاید وقتی دیگر

به گزارش امروز (پنجشنبه) فرهنگ سار به نقل از شبکه فاکس نیوز، قرار بود جامعه اطلاعاتی آمریکا ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) برای ارائه گزارش محرمانه در مورد تهدیدهای خارجی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تشکیل جلسه دهد، اما این نشست به زمان دیگری موکول شد. منابع مطلع به فاکس نیوز گفتند که جامعه اطلاعاتی آمریکا […]



به گزارش امروز (پنجشنبه) فرهنگ سار به نقل از شبکه فاکس نیوز، قرار بود جامعه اطلاعاتی آمریکا ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) برای ارائه گزارش محرمانه در مورد تهدیدهای خارجی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تشکیل جلسه دهد، اما این نشست به زمان دیگری موکول شد.

منابع مطلع به فاکس نیوز گفتند که جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد آنچه باید در ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا برای سال ۲۰۲۰ گنجانده شود، اختلاف نظر دارند.

براساس اعلام این منابع، شماری از تحلیل گران ارشد اطلاعاتی مدعی هستند که چین درصدد نفوذ بر انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا بوده، درحالی که شماری فعالیت پکن در ارتباط با این انتخابات را کم اهمیت جلوه می دهند.

برخی تحلیل گران اعلام کرده اند که تلاش های چین جزئی بوده و یا طرح هایی را شامل شده که در نهایت به اجرا درنیامده است، در حالی که سایرین ادعا می کنند که اطلاعات وافری در مورد اهداف و اعمال چین در این زمینه موجود است.

«جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا خواستار اطلاعاتی است که منعکس کننده دقیق و صادقانه رفتار چین باشد.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا که در زمینه مناقشات تحلیلی مجرب است، به فاکس نیوز گفت که مسائل تحلیلی تصریح می کند، زمانی که دیدگاه های رقابتی همچون این مورد وجود دارد، دو دیدگاه باید در گزارش گنجانده شود.

راتکلیف و «کریستوفر ری» مدیر اف بی آی چندی پیش ادعا کرده بودن که روسیه و ایران در تلاشند در انتخابات ۲۰۲۰ اعمال نفوذ کنند.

راتکلیف آن زمان گفت که جامعه اطلاعاتی آمریکا مداخلاتی از سوی ایران را کشف کرده که با هدف دامن زدن به ناآرامی های اجتماعی و ضربه زدن به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طراحی شده است.

اگرچه راتکلیف و ری در آن زمان به طور خاص نامی از چین نبردند، «بیل اواننینا» مدیر مرکز ملی امنیتی و ضد جاسوسی آمریکا از فصل تابستان مدعی شده است که چین، روسیه و ایران درصدد به خطر انداختن انتخابات هستند.

در این میان، راتکلیف پیشتر در ماه جاری در مصاحبه ای که فاکس نیوز با وی انجام داد، گفت که چین بزرگترین تهدید امنیت ملی برای ایالات متحده است.

راتکلیف و سایر منصوبان ترامپ از جمله رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و ویلیام بار دادستان کل آمریکا در تابستان امسال اعلام کرده بودند که چین تهدید انتخاباتی بزرگتری نسبت به روسیه است، حتی اگر ارزیابی های اطلاعاتی در آن زمان این ادعا را پشتیبانی نمی کند.

چین پیش از این ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر تلاش برای دخالت در انتخابات را نادرست خوانده بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 − دو =