چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۲:۳۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

تنش در جنوب شرق آسیا؛ جنگنده‌های تایوان برای چین قدرت‌نمایی کردند

جنگنده‌های تایوان در واکنش به ورود هواپیماهای نظامی چین به حریم هوایی این کشور، بر فراز آب‌های دریای جنوبی چین به پرواز درآمدند.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، بعد از ورود ناوگروه نیروی دریایی آمریکا به دریای جنوبی چین و تجاوز هواپیماهای نظامی چین به حریم تایوان، جنگنده‌های این کشور به قدرت‌نمایی علیه پکن پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جنگنده‌های مسلح و آماده به رزم تایوانی، امروز (سه‌شنبه) برای اجرای سناریوی جنگی تمرینی و نشان دادن آمادگی نظامی، بر فرواز آب‌های دریای جنوبی چین به پرواز درآمدند.

در جریان این پرواز تمرینی، جنگنده‌های بومی «چینگ‌کو اِف-سی‌کِی-۱» تایوان از پایگاهی در جنوب این کشور – که معمولا برای رهگیری نیروی هوایی چین جنگنده اعزام می‌کند – بعد از دریافت پیام هشدار در عرض پنج دقیقه پرواز را شروع کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های تایوانی مسلح به موشک‌های کروز هوابه‌سطح آمریکایی در این قدرت‌نمایی نظامی علیه چین شرکت کردند.

سرهنگ «لی چینگ‌شی» عضو نیروی هوایی تایوان به رویترز گفت که جنگنده‌های این کشور معمولا مسلح به موشک‌ها و سلاح‌های قدرتمند برای رهگیری جنگنده‌های چینی اعزام می‌شوند.

لی در این باره توضیح داد: «ما آماده هستیم. ما حتی یک اینچ از سرزمین‌مان را واگذار نمی‌کنیم».

روز یکشنبه بود که وزارت دفاع تایوان برای دومین بار در دو روز متوالی گفت تعدادی از هواپیماهای جنگی چین وارد حریم شناسایی پدافند هوایی این جزیره شده‌اند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

امروز همچنین دولت پکن اعلام کرد که قصد دارد طی هفته جاری در دریای جنوبی چین رزمایش نظامی اجرا کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 4 =