جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۴:۲۹
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

عرضه عینک هوشمند فیس‌بوک بدون فناوری واقعیت افزوده

به گزارش روزنامه دیلی میل، از سال ۲۰۱۳ که گوگل نمونه اولیه عینک هوشمند خود را عرضه کرد، ساخت عینک های هوشمند به یکی از آرزوهای شرکت های فناور تبدیل شد. البته در آن زمان، عینک ‌های هوشمند آن‌ چنان شناخته ‌شده نبودند و نگرانی ‌های زیادی نیز در مورد حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران […]



به گزارش روزنامه دیلی میل، از سال ۲۰۱۳ که گوگل نمونه اولیه عینک هوشمند خود را عرضه کرد، ساخت عینک های هوشمند به یکی از آرزوهای شرکت های فناور تبدیل شد. البته در آن زمان، عینک ‌های هوشمند آن‌ چنان شناخته ‌شده نبودند و نگرانی ‌های زیادی نیز در مورد حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران وجود داشت.

اما اکنون پس از گذشت سال‌ها، به نظر ‌می‌رسد که دیگر وقت عرضه این عینک‌های هوشمند فرارسیده و قطعا با استقبال عموم نیز مواجه خواهد شد. اکنون «اندرو بوسورث»، مدیر بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فیسبوک اعلام کرده است که احتمالا در سال ۲۰۲۱ میلادی، علاقه‌مندان ‌می‌ توانند عینک هوشمند این شرکت را خریداری کنند.

عینک هوشمند فیسبوک با همکاری شرکت Luxottica Group (شرکت مادر Ray-Ban) تولید خواهد شد، اما گفته ‌می‌شود که در این عینک از فناوری واقعیت افزوده استفاده نشده است.

بوسورث در باره این عینک گفت: این عینک هوشمند است و عینک واقعیت افزوده نیست. 

مدیرعامل فیسبوک پیشتر اعلام کرده بود که اولین عینک واقعیت افزوده فیسبوک در سال ۲۰۲۱ روانه بازار می‌شود. 

اطلاعات اندکی در مورد پروژه فیس بوک برای ساخت عینک های هوشمند در دست است؛ هنوز مشخص نیست که علاوه بر این عینک که احتمالا در سال جاری عرضه خواهد شد، چند مدل دیگر در دست ساخت و توسعه قرار دارد، اما در آینده، عینک‌های هوشمندی مجهز به قابلیت واقعیت افزوده را روانه بازار خواهد کرد.

واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد، ایجاد می‌شود. 

در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه‌ساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیه‌سازی می‌کند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − یک =