جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶:۵۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۴۹

سرپیچی از منع سفر به مشهد مشکلات زیادی برای متخلفان خواهد داشت

سرهنگ هادی امیدوار روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ سار گفت: اجرای طرح منع آمد و شد به مشهد از ساعت ۲۴ دیشب آغاز شده و همزمان با آن “طرح پایش سامانه‌ای” خودروها همراه با استقرار نیروهای پلیس راه در طول مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد در خراسان رضوی در حال اجرا است. وی ادامه […]



سرهنگ هادی امیدوار روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ سار گفت: اجرای طرح منع آمد و شد به مشهد از ساعت ۲۴ دیشب آغاز شده و همزمان با آن “طرح پایش سامانه‌ای” خودروها همراه با استقرار نیروهای پلیس راه در طول مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد در خراسان رضوی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این چارچوب کنترل پلیس به منظور ممامنعت از رفت و آمد خودروهای پلاک‌ غیربومی در جاده‌های خراسان رضوی به صورت پایش سامانه‌ای انجام می‌شود.

رییس پلیس ‌راه خراسان رضوی گفت: بر این اساس پلاکهای غیربومی خودروها در سامانه ثبت و بافاصله هشدار برگشت به مالکان خودروها از طریق سامانه ابلاغ می‌شود.
وی افزود: در صورت بی‌توجهی به دستور برگشت برخورد قانونی “توقیف سیستمی” برای خودروهای متخلف ثبت می‌شود و به عنوان تخلف نیز در سوابق راننده نیز درج خواهد شد و سرپیچی از این طرح برای رانندگان مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.
سرهنگ امیدوار ادامه داد: خوشبختانه مردم توصیه‌های ستاد ملی کرونا را جدی گرفته‌اند و در حال حاضر ترافیک در جاده‌های استان عادی و روان است.
وی همچنین به سوانح اخیر رانندگی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ فقره تصادف جرحی با ۱۹ مجروح در جاده‌های این استان رخ داده ‌است. 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرو ابلاغیه ریاست جمهوری دیروز ۲۳ مهر ماه جزییات اعمال محدودیت‌های سفر از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه را اعلام کرد.

بر این اساس محدودیتها از مبدا یا مقصد این پنج کلانشهر از ساعت ۲۴ چهارشنبه شب ۲۴ مهر ماه اعمال شد و پیرو ابلاغیه وزارت کشور به استانداری خراسان رضوی سفر به تا ظهر روز ۲۷ مهر ماه جاری یکشنبه ممنوع خواهد بود. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۴۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان ۳۸ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۲۵ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۹۲ هزار و ۸۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۲۸ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۲۲۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با هشت میلیون و ۹۴ هزار و ۸۳۴ بیمار کووید ۱۹ و ۲۲۰ هزار و ۹۳۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه دوازدهم را پس از آفریقای جنوبی در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × یک =