چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۳:۴۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

الفیاض: مصوبه پارلمان درباره اخراج نیروهای خارجی باید اجرا شود

به گزارش فرهنگ سار، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق امروز در مراسم گرامیداشت رسمی فرماندهان شهید در شهر بغداد که با حضور شماری از مسئولان ارشد کشوری و لشکری عراق از جمله «برهم صالح» رئیس جمهور، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع و «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق […]



به گزارش فرهنگ سار، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق امروز در مراسم گرامیداشت رسمی فرماندهان شهید در شهر بغداد که با حضور شماری از مسئولان ارشد کشوری و لشکری عراق از جمله «برهم صالح» رئیس جمهور، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع و «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق و «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، گفت که شهید ابومهدی المهندس و میهمانش شهید حاج قاسم سلیمانی یکسال پیش در جنایتی خیانتکارانه به شهادت رسیدند.
وی افزود: عراقی ها بعد از گذشت یکسال از این جنایت، روی پای خود ایستاده اند و از حاکمیت خود حفاظت می کنند و پرچم استقلال را برافراشته اند.
الفیاض گفت: الحشد الشعبی در کنار سایر نیروهای مسلح عراق به پیام مرجعیت دینی عراق لبیک گفت و رهسپار نبرد شد.
وی تصریح کرد: سردار سلیمانی از همان روزهای نخست در عراق حضور یافت و الهام بخش شجاعت و جانفشانی شد و این فرماندهان توانستند این روحیه را در دل نیروهای ما بدمند.
الفیاض اضافه کرد : شهید المهندس در سازماندهی نقش الحشد الشعبی سهیم بود و وحدت دستگاههای امنیتی در سایه وجود وی تحقق یافت و یادبود شهیدان تضمین کننده آینده ما است.
شهرها و مناطق مختلف عراق از دو هفته پیش شاهد ویژه برنامه های گرامیداشت سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن بوده است.
مجالس ترحیم مردمی و پخش پویا نماها و ویژه برنامه های مستند، تحلیلی و خبری از رسانه های مختلف عراق نیز همچنان ادامه دارد و زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و تجدید بیعت با فرماندهان شهید از دیگر آیین های امسال بوده است.
در همین پیوند، میدان التحریر در قلب بغداد و خیابانهای اطراف آن روز یکشنبه شاهد حماسه سازی اقشار مختلف مردم عراق در اولین سالروز گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق برای تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی بود.
شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.
در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.
در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 + 5 =