شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۴:۳۴:۳۹
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

زیست فناوری دهه آینده نقش مهمی در امنیت ملی دارد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش فرهنگ سار، محسن رضایی روز سه شنبه در نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، افزود: در جلسات اخیر مجمع برنامه ریزی شده تا احکامی را در رابطه با زیست فناوری قرار دهیم.    وی ادامه داد: زیست فناوری اگر در حوزه سلامت و اقتصاد […]



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش فرهنگ سار، محسن رضایی روز سه شنبه در نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، افزود: در جلسات اخیر مجمع برنامه ریزی شده تا احکامی را در رابطه با زیست فناوری قرار دهیم.  

 وی ادامه داد: زیست فناوری اگر در حوزه سلامت و اقتصاد نقش داشته باشد، در دهه آینده در امنیت ملی نقش مهمی دارد. پس از کرونا این تفکر ایجاد شد که ممکن است در آینده حملات ویروسی و میکروبی انجام شود و این حوزه در آینده نقش برجسته ای خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: باید توجه شود برای آنکه ملت آینده سالمی داشته باشد، باید بیش از این تلاش کنیم و سرمایه گذاری کلانی در حوزه صنایع نوظهور انجام دهیم. 

رضایی تاکید کرد: نیاز است شناخت و تشخیص درست از نظام اولویت ها داشته باشیم و بیوتکنولوژی در اولویت کشور باشد، اما در ابتدا باید روابط بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت اصلاح شود. نظام اداره کشور باید با کمک نخبگان اصلاح شود تا سردرگمی ایجاد نشود. جلوگیری از واردات و ارائه مجوز برای تولید دارو مسئله پیچیده ای نیست.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته توسط انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران و با هدف معرفی توانمندی و ظرفیت‌های فعالان صنعت بیوتکنولوژی کشور و ارائه آخرین دستاوردهای نوین در عرصه‌های مختلف بیوتکنولوژی گشایش یافت. 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − 7 =